وزیر فرهنگ ادب مردم‌سالاری ایرانی-اسلامی رقبای انتخابات را ستود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، ادب مردم‌سالاری ایرانی- اسلامی را در پی دیدار رئیس‌جمهوری مستقر با رئیس‌جمهوری منتخب و تبریک نامزدها به وی را ستود.

کد مطلب: ۱۱۹۳۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ ادب مردم‌سالاری ایرانی-اسلامی رقبای انتخابات را ستود

سیدعباس صالحی، در این پیام آورده است: دیدار سریع رئیس‌جمهور مستقر با رئیس‌جمهور منتخب و نیز تبریک تمامی نامزدهای رقیب به ایشان در صبح امروز (شنبه، ۲۹ خرداد)، نمادی از ادب مردم‌سالاری ایرانی_اسلامی است.
‏این ادب ستودنی را عرف سیاست‌ورزی کنیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) دیروز (جمعه ۲۸ خرداد) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد و شخصیت های مختلف سیاسی، رقبای وی در این انتخابات و مقامات خارجی به وی تبریک گفتند. همچنین حسن روحانی رئیس‌جمهوری ظهر امروز در دفتر کار حجت الاسلام والمسمین «سید ابراهیم رییسی» در قوه قضاییه حضور یافت و انتخاب او را تبریک گفت.

این گزارش می افزاید، وزیر کشور دولت دوازدهم عصر شنبه در نشست خبری با اعلام نتایج نهایی شمارش آرا، گفت: از کل واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر کل آرای ماخوذه، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات مشارکت داشتند که این مشارکت ۴۸/۸ درصد است.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام اول و از سوی مردم عزیز ما امانت‌دار دستگاه اجرایی و به عنوان رییس جمهوری انتخاب شد.

او گفت: محسن رضایی میرقائد با سه میلیون ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای و عبدالناصر همتی با دو میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ نفر در رتبه بعدی قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ نفر در رتبه چهارم قرار گرفت و بقیه آرا به عنوان آرا باطله ماخوذه ۳ میلیون ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار