رییسی: رای مردم می تواند دولت با پشتوانه قوی را رقم بزند

تهران (پانا) -نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت رأی خود را در صندوق بیاندازید که رای مردم می‌تواند دولت با پشتوانه قوی رقم بزند

کد مطلب: ۱۱۹۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رییسی: رای مردم می تواند دولت با پشتوانه قوی را رقم بزند

به گزارش سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در همایش فرهنگیان که در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: فرهنگیان و روشنفکران حقیقی جامعه که امروز در جایگاه معلم و فرهنگی ایفای نقش می‌کنند، پیشتاز تغییر و تحول هستند.

وی افزود: نقش معلمان در ایجاد تحول بی نظیر است، باید نقش معلمان و فرهنگیان در کشور را شناخت.

رییسی بیان کرد: اگر گفته می شود که معلم کار انبیایی می کند معنایش این نیست که جایگاه او را در حد کارمند کاهش داد، نقش معلم انبیایی و هشدار دهندگی به جامعه است

رییسی در بخشی از سخنانش گفت: اجرای عدالت فقط در قوه قضاییه نیست. بلکه باید در تمام امور کشور اجرای عدالت تحقق یابد.

وی افزود: یکی از محورهای مهم عدالت، عدالت آموزشی است که یکی از محورهای مهم سند تحول آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: اگر به سند تحول آموزش و پرورش و عدالت آموزشی توجه می‌شد وضع معلمان و فرهنگیان ما این نبود. مدرسه مبدأ تحول در آموزش و پرورش است. باید اتفاقی بیافتد و معلمان و فرهنگیان در این اتفاق نفش موثری دارند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: بازنشستگان چراغ راهنمای فرهنگیان و معلمان هستند. باید به وضعیت بازنشستگان خصوصا بازنشستگان فرهنگی توجه ویژه شود. برنامه ما در دولت این است که به بازنشستگان فرهنگی توجه ویژه صورت گیرد.

وی گفت: نباید طرح رتبه بندی معطل بماند، طرح رتبه بندی معلمان باید به سرعت اجرایی شود. مگر می شود یک مسأله ای قانون باشد و افراد با سلیقه خود قانون را به تأخیر بیاندازند. ما قانون مداری را در کشور باب خواهیم کرد.

رییسی اظهار داشت: آموزش در دولت مردمی، باید مردمی شود، عدالت آموزشی حکم می کند باید نسبت به روستاییان و عشایر توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: ظرفیت های کشور باید به صورت عادلانه توزیع شود. عدالت حکم می کند ظرفیت های کشور به صورت عادلانه در میان همه مناطق و آحاد جامعه تقسیم شود.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به صورت کمی و کیفی تقویت شوند و معلمان با ارتباط با دانشگاه و اساتید دانشگاهی باید ارتقا یابند و تقویت شوند.

رییسی تاکید کرد: به جای کتاب محوری معلم محوری جایگاه درست تری دارد. باید انقلابی و حساب شده عمل کرد اما شتابزده عمل کردن درست نیست.

وی افزود: متاسفانه در برخی موارد قانون اجرا نشده است و ما سریعا قانون را اجرا خواهیم کرد. در برخی از موارد هم نیازمند امور میان مدت و دراز مدت هستیم.

وی در پایان خطاب به فرهنگیان گفت: همه شما و اطرافیانتان باید در انتخابات مشارکت کنید و پشتوانه دولت به رأی و مشارکت بالا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار