ابتکار: الگوی توان افزایی اقتصاد زنان را در دو طرح ملی برای زنان سرپرست خانوار اجرا کردیم

تهران (پانا) - معاون رئیس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر نقش کلیدی زنان کارآفرین در به کرسی نشاندن سلیقه و خواست و اراده مردم، از آنان خواست ضمن دعوت از جامعه اطراف خود برای حضور در انتخابات، اجازه ندهد مردمسالاری که دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی و خون شهدا و مردم ایران است، آسیب ببیند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: الگوی توان افزایی اقتصاد زنان را در دو طرح ملی برای زنان سرپرست خانوار اجرا کردیم

معصومه ابتکار در مراسم قدردانی از برگزیدگان نهمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی، با تاکید بر اینکه از دو سال پیش معرفی زنان کارآفرین برتر با رای مردمی شروع شد، اظهار داشت: زنانی که برای پیشبرد اقتصاد کشور و مقابله با تحریم ها هم راستا با سیاست های رییس جمهوری برای شکستن حصر اقتصادی کشور و سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری گام برداشته اند و این زنان مقاوم موفق شدند که کسب و کار خود را پیش ببرند و معیشت خانواده را با وجود همه موانع پیش ببرند.

وی با بیان اینکه از همه این زنان برتر که بیش از هفتصد نفر هستند قدردانی می کنم، برای ادامه این روند ابراز امیدواری کرد و افزود: امیدواریم دولت های بعد هم ادامه دهنده باشند.

معاون رئیس جمهوری در مورد عملکرد این معاونت خاطرنشان کرد: یکی از تلاش های معاونت در جهت تحقق عدالت جنسیتی بوده است یعنی تفاوتی در عمل میان زنان و مردان نباشد. همچنین برای تحقق عدالت و رفع هر نوع تبعیض تا رفع مشکلات و موانع تلاش کردیم.

ارائه الگوی توان افزایی اقتصاد زنان از دیگر طرح هایی است که ابتکار به آن اشاره و تصریح کرد: الگوی توان افزایی اقتصاد زنان را در دو طرح ملی برای زنان سرپرست خانوار اجرا کردیم که با همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد کارآفرین این طرح اجرا شد. در همین راستا سعی کردیم سازمان های مردم نهاد را توانمند کنیم تا بهتر کار کنند.

وی افزود: در کنار این، طرح بزرگ توان افزایی زنان روستایی و استاندارسازی محصولات کشاورزی تولیدی آنان را با جهاد کشاورزی اجرا کردیم که در این راستا حدود ۵۰ هزار زن روستایی موفق شدند آموزش هایی را کسب کنند و حدود ۵۰۰ مورد کالای برندسازی و استاندار به بازار عرضه شد.

معاون رئیس جمهوری به توسعه نقش زنان تولیدکننده در بازارهای مجازی و دسترسی به این بازارها اشاره کرد و توضیح داد: برای رسیدن به این هدف، موافقت نامه هایی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و شرکت پست و وزارت ارتباطات به امضا رساندیم و آموزش های لازم ارائه شد که جواب داده و ادامه دارد. زنانی که می خواهند در شبکه های بازاریابی مجازی شرکت کنند خود را معرفی کنند و این فرصت را از دست ندهند.

ابتکار به حمایت از کمپین های زنان نسل تحریم و همچنین کارهای مهمی که در معرفی زنان توانمند صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: کمپین زنان نسل تحریم کمپین مجازی است که با قابلیت زنان ایرانی سر و کار دارد. اکنون هم نهمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای گیری مردم انجام می شود تا با معرفی این زنان الگوهای مناسب معرفی شود.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران مبتنی بر رای خاص مردم در همه ابعاد اداره می شود، درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اذعان داشت: انتخابات پیش وی، انتخابات مهمی برای همه کشور و مردم ایران است و سرنوشت ما را مشخص می کند.

وی افزود: به یمن انقلاب اسلامی ایران و شهدایی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و خالصانه برای سربلندی و خوشبختی مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و زنان شهید که بتازگی کنگره ۱۷ هزار زن شهید و جانباز برگزار شد، باید در انتخابات شرکت کرد.

ابتکار تصریح کرد: شکست حصر اقتصادی و تحریم ها جز با حضور و مشارکت و همراهی مردم در کنار دولت و البته لطف خداوند امکان پذیر نبود. حضور مردمی که سلیقه خود را به کرسی نشاندند، حضوری که با همه دلسردی هایی که عناصر داخلی هم در آن نقش دارند کمرنگ نشد و مردم هر جا که دیدند اتفاقی افتاده به صحنه آمده اند تا خلاف مطالبات آنان اتفاقاتی نیافتد.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه انتخابات پیش رو از این جهت اهمیت مضاعف دارد که در آستانه تحولات بین المللی هستیم، تاکید کرد: انشالله همه پای کار بیایند و سلیقه و خواست خود را به کرسی بنشانند زیرا هیچوقت نباید اجازه دهند دیگران برای کشور تصمیم بگیرند بلکه خود بیایند و برای آینده تصمیم بگیرند.

وی یادآور شد: یقینا زنان کارآفرین نقش کلیدی برای به کرسی نشاندن سلیقه و خواست و اراده مردم دارند و امیدواریم هر یک از شما، جامعه اطراف خود را برای شرکت در انتخابات دعوت کند و اجازه ندهد مردم سالاری که دستاورد بزرگ جمهوری اسلامی و خون شهدا و مردم ایران است آسیب ببیند و سلیقه دیگرانی که فکر می کنند می توانند از این روش ها استفاده کنند به کرسی بنشیند.

ابتکار تاکید کرد: انشالله در ۲۸ خرداد شاهد حرکت عظیم از مردم باشیم و شما زنان کارآفرین که همواره پیشگام بودید حرکت کنید و کسانی را برای هدایت سکان دولت بنشانید که مسایل کارآفرینی و اقتصاد کلان کشور را خوب درک کنند و برای آن فکر و برنامه داشته باشند.

نهمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردم که از ۱۹ فروردین ماه آغاز شده بود، با انتخاب نفرات برتر به کار خود پایان داد و به زودی از برگزیدگان قدردانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار