سرقت مسلحانه 4 نوجوان با 2 قتل

تهران (پانا) - چهار نوجوان مسلح که هنگام سرقت مرتکب دو قتل شده بودند در عملیات پلیسی استان البرز دستگیر شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
سرقت مسلحانه 4 نوجوان با 2 قتل

به‌گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از روز دوازدهم خرداد به‌دنبال وقوع سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی پراید در ساوجبلاغ شروع شد. در این سرقت مسلحانه که با تیراندازی همراه بود راننده خودرو به قتل رسید و متهمان نیز متواری شدند.
با مرگ هولناک راننده پراید این پرونده روی میز کارآگاهان جنایی ساوجبلاغ قرار گرفت. در حالی‌که کارآگاهان برای شناسایی عاملان جنایت درحال تحقیقات بودند چند ساعت بعد خبر سرقت مسلحانه دیگری به اطلاع پلیس چهارباغ رسید دراین سرقت مسلحانه نیز دو نفر راکب موتورسیکلت از سوی سارقان مسلح هدف تیراندازی قرار گرفته بودند و یکی از راکبان به قتل رسید و راکب دیگر نیز موفق به فرار از چنگال سارقان شد.

با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله چهار تیم اطلاعاتی در پلیس آگاهی به دستور فرماندهی انتظامی استان البرز تشکیل و وارد عمل شده و با اشراف اطلاعاتی و انجام تحقیقات گسترده پلیسی موفق شدند با توجه به اظهارات تنها شاهد جنایت دو نفر از قاتلان مسلح بخش چهارباغ را شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه هر دو متهم را در کمتر از 24 ساعت از وقوع آخرین قتل در مخفیگاهشان در یکی از باغ‌های چهارباغ دستگیر کنند.
این متهمان که 16 سال سن دارند دستگیر شده و پس از روبه‌رو شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشته، بنابراین لب به اعتراف گشوده و اذعان داشتند، با تشکیل یک باند چهار نفره و تهیه یک قبضه سلاح گرم اقدام به زورگیری و سرقت‌های مسلحانه در سطح استان البرز می‌کردند.

همدستان این دو متهم که متواری بودند و یکی از آنها دارای سوابق متعدد کیفری بود با تلاش شبانه روزی کارآگاهان در دو عملیات جداگانه دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل شدند.
این گزارش حاکی است، در بازرسی از مخفیگاه متهمان، دو قبضه سلاح گرم و سرد، دو دستگاه موتورسیکلت و تعداد زیادی اموال سرقتی کشف شد. یکی از اعضای این باند در بازجویی‌ها اعلام کرد اسلحه را از یکی از شهرستان‌های غرب کشور به‌صورت غیر مجاز خریداری کرده است. سپس بعد از خرید این سلاح جنگی با سه نفر از دوستانش باند سرقت تشکیل دادند تا رؤیای پولدار شدن خود را با اجرای سرقت‌های مسلحانه به واقعیت تبدیل کنند. تحقیقات پلیس از خانواده‌های این نوجوانان نشان می‌داد آنها از اقشار بسیار فقیر یکی از روستاهای اطراف کرج بودند. به‌دنبال اعتراف‌های این چهار سارق مسلح آنها به اتهام قتل عمد بازداشت شده و تحقیقات درباره این پرونده کماکان ادامه دارد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز در این باره گفت: پلیس مقتدرانه با هرگونه ناامنی برخورد می‌کند و اجازه نمی‌دهد عده‌ای هنجارشکن، امنیت شهروندان را به مخاطره اندازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار