تلفن‌های قاتل

تهران (پانا) - گاهی اوقات تلفن‌های هوشمندی که همراه همیشگی ما هستند می‌توانند تهدید بزرگی برای سلامتی و حتی مرگ ما باشند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
تلفن‌های قاتل

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گرین بات؛ تلفن همراه هم می‌تواند صاحبش را بکشد، ممکن است با شنیدن این موضوع تعجب کنید، اما این مسئله واقعیت دارد. تلفن همراه شما اساساً یک بمب است که منتظر منفجر شدن آن باشید، فقط منتظر است که چشم خود را برای لحظه‌ای از آن بردارید یا شب آن را روی بالش خود قرار دهید یا در حالی که به شارژر متصل است آن را در وان بیاندازید؛ بنابراین قبل از انجام هر کار دیگری، تلفن خود را به آن طرف اتاق پرتاب کنید و سپس ادامه مطلب را بخوانید تا از راه‌های مختلفی که تلفن همراه می‌تواند صاحبش را بکشد خبردار شوید:

باتری می‌تواند بیش از حد گرم شود و منفجر شود

در سال ۲۰۰۹، یک مرد چینی پس از منفجر شدن تلفنش، تکه‌های آن به سمت صورت و گردنش پرتاب شد و شریان اصلی گردن او را قطع کرد.

شارژر می‌تواند شما را دچار برق گرفتگی کند

خانواده Ma Ailun ادعا می‌کنند که او در حالی که تلفنش در حال شارژ شدن بود، آن را برداشت و در اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.. البته، کارشناسان می‌گویند این یک دروغ است (اگرچه پلیس محلی تأیید کرد که او بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده، اما تأیید نکرد که آیا تلفن او در این برق گرفتگی نقش داشته است).

تلفن می‌تواند بیش از حد گرم شود و شما را بسوزاند

گوشی شما فقط منفجر نمی‌شود، گاهی اوقات آنقدر داغ می‌شود و می‌تواند شما را به آرامی بسوزاند بسیاری از افرادی که با تلفن خود می‌خوابند می‌دانند که تختخواب‌ها محیط مناسبی برای وسایل الکترونیکی نیستند. دختر ۱۳ ساله از شمال تگزاس که هنگام خواب گوشی همراهش را کنارش گذاشته بود با آتش گرفتن رختخوابش از خواب بیدار شد.

اشعه‌های سرطان زا

طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، مطالعات در مورد ارتباط بین استفاده از تلفن همراه و سرطان نتایج متفاوتی داشته است. اما برخی مطالعات ربطی احتمالی را فهمیده اند، مانند مطالعات یک گروه تحقیقاتی در سوئد که گزارش کرده افزایش خطر تومور‌ها در سر در کنار محل نگهداری تلفن وجود دارد.

هنگام نوشتن پیام کوتاه و راه رفتن ممکن است دچار حادثه شوید

خطرناک‌تر از رانندگی و ارسال پیام کوتاه همزمان اتفاقات بدتری هم ممکن است بیوفتد، مانند اتفاقی که برای کریستوفر سپدا ۱۴ ساله رخ داد، او هنگام راه رفتن در خیابان بود و همزمان پیام کوتاهی را تایپ می‌کرد که با خودرویی تصادف کرد و در گذشت.

استفاده از تلفن همراه در سینما ممکن است موجب مرگ شما شود

اینکه به شما هشدار می‌دهند تلفن خود را قبل از ورود به سالن سینما خاموش کنید، می‌تواند زندگی شما را نجات دهد. در فلوریدا، چاد اولسون ۴۳ ساله پس از درگیری با یکی دیگر از تماشاگران سینما که از او خواسته بود تلفنش را هنگام تماشای فیلم خاموش کند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

شما می‌توانید هنگام گرفتن سلفی بمیرید

افراد زیادی در تلاش برای گرفتن سلفی‌های جسورانه جان خود را از دست داده اند، به همین خاطر پلیس روسیه دفترچه‌های راهنمایی که حاوی رهنمود‌های ایمن عکس گرفتن از خود است را در مکان تفریحی توزیع می‌کند. برخی از مرگ‌های قابل توجه در اثر سلفی گرفتن: یک زن و شوهر هنگام گرفتن عکس سلفی در پرتغال از روی صخره سقوط کردند، دو نوجوان توسط یک فیل در کنیا لگدکوب شدند و یک دختر ۱۷ ساله از بالای پل در روسیه به پایین پرتاب شد و جان خود را از دست داد.

باتری تلفن ممکن است از بین برود و شما را دیوانه کند

زن جوانی در هنگ کنگ پس از خراب شدن باتری موبایلش در مترو دچار ناراحتی شدید و دیوانگی شد.

ممکن است گم کردن موبایل به قیمت از دست دادن جان تمام شود

نوجوان کانادایی، جرمی کوک پس از آنکه قصد داشت تلفن خود را که در تاکسی گم کرده بود با یک برنامه ردیابی کند، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. پلیس می‌گوید کوک با مردانی روبرو شد که تلفن او را برداشته بودند و پس از درگیری بر اثر اصابت گلوله‌های متعدد جان خود را از دست دادند.

می‌توانید آن را در وان بیاندازید

بار‌ها گفته شده که از سشوار در نزدیکی وان حمام استفاده نکنید، این موضوع درباره سایر موارد الکتریکی متصل به برق مانند تلفن‌های هوشمند نیز صدق می‌کند. در همین رابطه اوگنیا سویریدنکو ۲۴ ساله پس از استفاده از آیفون متصل به برق خود در حمام، جان خود را از دست داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار