حسینی خبر داد

راه اندازی ۱۵ اتاق چند‌ حسی با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال

تهران (پانا) - در نشست شورای برنامه ریزی سازمان آموزش و پرورش  استثنایی  فعالیت‌های جدید سازمان در حوزه آموزش و توانبخشی در سال ۱۴۰۰ تشریح شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی ۱۵ اتاق چند‌ حسی با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این جلسه گفت: برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی از رشد ۱۶۰ درصدی و تحقق برنامه ها از رشد ۸۲ درصد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ برخوردار بوده است .

حسینی در ادامه به برنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: از جمله مهم ترین این فعالیت ها بررسی اثر بخشی نهضت زبان اشاره، خط بریل، سامانه ندای همراه و اپلیکیشن جامع آموزش و اطلاع رسانی، تدوین سند جامع مداخلات بهنگام در گروه های هفت گانه تحت پوشش، نهضت ملی آموزش جهت یابی و حرکت، هوشمند سازی کلاس های دانش آموزان جسمی حرکتی و تداوم و گسترش کمی و کیفی طرح آموزش در منزل با سرانه ۲۰ میلیون تومان برای هر دانش آموز است.

معاون وزیر گفت: در سال جاری طرح مرکز مدرسه برای دانش آموزان کم توان ذهنی، چند معلولیتی و اتیسم به شکل پایلوت در ۵ استان و ۵ مرکز مدرسه اجرایی خواهد شد. همچنین آموزش بزرگسالان با همکاری سازمان نهضت سواد آموزی انجام خواهد گرفت.

حسینی با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد ریال جهت تجهیز کارگاه های دانش آموزان با نیاز ویژه اختصاص خواهد یافت گفت: ثبت برند تاسیس فروشگاه های محصولات دانش آموزان و راه اندازی سایت مجازی فروش و نمایش محصولات دانش آموزان استثنایی از جمله برنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

وی با اشاره به برنامه های سازمان در حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری گفت: تدوین پروتکل دقت، اجرای بسته آموزش و برنامه جامع ارزیابی مداخله دست خط، تدوین پروتکل های ارزیابی و غربالگری دانش آموزان به منظور شناسایی دانش آموزان در معرض مشکلات ویره یادگیری در طرح سنجش و راه انداری ۳۲ مرکز جدید مشکلات ویژه یادگیری از جمله برنامه های آموزش و پرورش استثنایی در حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری است .

حسینی به برنامه های سازمان در خصوص دانش‌آموزان دارای اختلال طیف اتیسم اشاره کرد و گفت: انجام مطالعات تطبیقی تحلیلی محتوای کتب درسی دوره ابتدایی با رویکرد سازنده گرایی، تدوین راهنمای معلم، احداث اتاق های چند حسی حداقل در ۱۵ استان با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال و راه اندازی دبیرخانه ملی پایگاه آموزش مجازی اولیای طیف اتیسم ازجمله برنامه های سال جاری در حوزه دانش آموزان طیف اتیسم است.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی در ادامه به تشریح برنامه های سازمان در حوزه دانش آموزان تلفیقی فراگیر پرداخت و گفت: افزایش کمیت و کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان مدارس پذیرا، توانمندسازی معلمان ابتدایی، ارزیابی از سامانه ندای همراه و کیفیت بخشی به فعالیت های این سامانه، گسترش مدارس انطباقی در هر استان به ۵ مدرسه با تخصیص ۴۸ میلیارد ریال اعتبار، اجرایی سازی موارد مغفول مانده شیوه نامه تلفیقی فراگیر و راه اندازی شورای راهبری طرح تلفیقی فراگیر با حضور سایر معاونت های وزارت آموزش و پرورش و سایر وزارت خانه ها از جمله برنامه های این حوزه می باشد.

حسینی افزود: در بحث سنجش و ارزیابی تحصیلی تدوین شاخص های ارزیابی استانی و شاخص های پیشرفت تحصیلی و نیز تدوین شاخص های بین المللی از جمله برنامه های جدید سازمان است.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی با بیان اینکه دپارتمان کاردرمانی و گفتار درمانی در حوزه توانبخشی ایجاد خواهد شد گفت: غربال گری تعادل کودکان ناشنوا در مدارس ناشنوایان ، تدوین دو کتاب راهبردی کاردرمانی و گفتار و زبان و تسهیل فرآیند درمان برای خانواده ها از جمله برنامه های سال جاری است.

حسینی در زمینه برنامه های حوزه مشاوره سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز گفت: طراحی و تولید اپلیکیشن جامع مشاوره، ایجاد خط تلفن مشاوره اضطراری، ایجاد دبیرخانه ملی پایگاه آموزش مجازی والدین و تدوین نظام نامه جامع مشاوره و مددکاری از جمله برنامه های سال ۱۴۰۰ سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی در این حوزه است.

وی در پایان گفت: تاسیس و توسعه مراکز جامع تشخیصی و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی و مشاوره ای حدقل در ۱۰ استان کشور نیز از جمله برنامه های تاسیسی و توسعه ای این سازمان در سال ۱۴۰۰ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار