ظریف با نخست وزیر اسبق ایتالیا دیدار کرد

تهران (پانا)- وزیر امور خارجه با ماسیمو دالما نخست وزیر اسبق ایتالیا دیدار و در خصوص همکاری‌های دو کشور، مسائل منطقه و همچنین موضوعات بین المللی گفت وگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۵۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ظریف با نخست وزیر اسبق ایتالیا دیدار کرد

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در خلال برنامه‌های رسمی دیدار با مقام‌های ایتالیا، در محل اقامت سفیر کشورمان در رم با ماسیمو دالما نخست وزیر اسبق ایتالیا دیدار و در خصوص همکاری‌های دو کشور، مسائل منطقه و همچنین موضوعات بین المللی به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه امروز همچنین با زامپینی رییس جدید اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم دیدار و در خصوص همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی‌مابین شرکت‌های ایتالیایی و طرف‌های ایرانی به ویژه با توجه به چشم انداز شرایط آتی در حوزه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور تبادل نظر کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف از پنجشنبه گذشته تور اروپایی خود را با سفر به مادرید پایتخت اسپانیا آغاز کرده است. وی در مادرید با «آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه و امور اتحادیه اروپایی اسپانیا و «ریس ماروتو» وزیر صنعت، تجارت و گردشگری این کشور که ریاست طرف اسپانیایی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را نیز بر عهده دارد؛ دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه تور اروپایی خود روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت برای ملاقات با مقام‌های ایتالیا و واتیکان وارد رم شد و با کاردینال «پارولین» نخست‌وزیر و اسقف اعظم «گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان، «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا و پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف همچنین امروز - سه شنبه - با فیکو رییس مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار و گفت وگو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار