آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از نهایی شدن واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان تا تقدیر از مربیان سازمان دانش‌‌آموزی

تهران (پانا) - هفته گذشته آموزش و پرورش پیرامون داغ ترین موضوع دانش‌‌آموزی یعنی برگزاری امتحانات نهایی بود. در این هفته اخباری مبنی بر صدور پیام‌های همدردی با دانش‌آموان کابلی را داشتیم که مسئولان مختلف از وزیر آموزش و پرورش تا مدیران و حتی سازمان‌های مرتبط با فعالیت‌های دانش‌آموزی پیام‌هایی را در این قالب بیان و صادر کردند.

کد مطلب: ۱۱۸۴۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
از نهایی شدن واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان تا تقدیر از مربیان سازمان دانش‌‌آموزی

در پی اقدام تروریستی اخیر در افغانستان که منجر به شهادت تعدادی از دانش‌­آموزان یک مدرسه دخترانه در کابل شد، وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت معارف جمهوری افغانستان، این حادثه را محکوم و مراتب تسلیت عمیق معلمان و دانش‌­آموزان جمهوری اسلامی ایران را به وی و دولت و ملت افغانستان ابلاغ کرد.

همچنین همزمان با گرامیداشت 21 اردیبهشت، سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی برنامه تقدیر از مربیان و دانش‌‌آموزان برتر این سازمان همراه با برگزاری نشست خبری قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی برگزار شد.

مشروح اخبار این هفته را می‌خوانید:

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان زمان برگزاری آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی 1400 را اعلام کرد. این المپیادها از 24 اردیبهشت آغاز شده و تا 25 خردادماه ادامه دارد.

جزئیات برگزاری امتحانات؛ زمان امتحان کمتر از 2 ساعت خواهد بود

امسال 2 هزار و 700 حوزه برگزاری نسبت به شرایط عادی، افزایش یافته است

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش آموزش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد از 27 اردیبهشت تا 24 خرداد امتحانات نهایی در دو گروه مجزای تجربی و ریاضی و گروه علوم انسانی و معارف برگزار می‌شود که زمان امتحانات کمتر از 2 ساعت با افزایش بیش از 2 هزار حوزه برگزاری را شاهد هستیم.

برگزاری آزمون مجدد برای غایبان امتحانات حضوری

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش گفت که از غایبان موجه امتحانات حضوری پایه نهم دو هفته بعد از آخرین امتحان و پایه دوازدهم در شهریور دوباره آزمون گرفته می‌شود.

به گفته علیرضا رئیسی نیز مقرر شده است مکان امتحان در همان منطقه‌ای باشد که دانش‌آموزان زندگی می‌کنند و به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در آن زمان هیچ گونه امتحان دیگری در آن مدرسه نباشد تا فضای لازم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم باشد. همچنین زمان امتحان نیز کمتر از 2 ساعت خواهد بود همچنین از فضای باز مدرسه نیز می‌توان برای امتحانات استفاده کرد تا احتمال شیوع بیماری به حداقل برسد و مشکلی در این زمینه نیست.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا رعایت فاصله گذاری، تهویه مناسب و استفاده از فضای باز را مهمترین نکات شیوه نامه برگزاری امتحانات اعلام کرد.

برگزاری 2 آزمون استخدامی برای جذب معلم

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش خبر داد آموزش و پرورش، امسال 2 آزمون استخدامی برای جبران کمبود معلمان خود برگزار می‌کند.

بازگشایی مدارس از مهرماه؛ واکسیناسیون معلمان از مرداد

با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا معلمان و اساتید دانشگاهی از مردادماه واکسینه می‌شوند تا بتوانند در مهرماه سال 1400 با حضور در مدارس به کار آموزش دانش‌آموزان ادامه دهند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی والدین در این مورد اظهار کرده است: «من هم یک پدر هستم و دغدغه‌. والدین را درک می‌کنم و کاری بدون نظر مسئولان بهداشتی نخواهیم داشت؛ در مهر ۱۴۰۰ اگر مصونیت جمعی ایجاد شده باشد مدارس بازگشایی می‌شوند و اگر اینطور نباشد روش غیرحضوری را خواهیم داشت.»

وی در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان به کجا رسیده و آیا برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس تصمیمی گرفته شده است گفت: «تصمیم‌گیری برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است و اولویت‌بندی‌ها برای دریافت واکسن کرونا در آنجا انجام می‌شود. ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این باره تصمیم نهایی را بگیرد ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش متقاضی هستیم و این موضوع را نیز به ستاد پیشنهاد دادیم.»

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع برای آغاز سال تحصیلی به نتیجه می‌رسد بیان کرد: «اگر بنا باشد از ابتدای مهرماه سال جاری، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شوند باید حتما فرهنگیان جز اولویت دریافت واکسن کرونا قرار داده شوند؛ ما نیز امیدواریم برای آغاز سال تحصیلی این موضوع نهایی شود.»

تمام صحبت‌ها و دغدغه‌ها درباره بازگشایی مدارس مطرح است اما براساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی براینکه مباحث آموزشی در ایام کرونا آسیب جدی دیدند، بحث بازگشایی مدارس مطرح شده است.

در این ستاد اعلام شده که از اول مهر مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود لذا برنامه‌ریزی شده است از مردادماه معلمان و اساتید دانشگاهی واکسینه شوند تا بتوانند کلاس برگزار کنند.

کاظمی: سازمان دانش‌آموزی می‌تواند در کادرسازی‌های مدیریتی، بالاترین نقش را ایفا کند

شعار ما در فرصت تربیتی انتخابات، مشارکت حداکثری دانش‌آموزان است

همزمان با سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی پیام تبریکی صادر کردند؛ کاظمی در مراسم هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد سازمان دانش‌آموزی می‌تواند در تحقق اهداف تربیتی و کادرسازی‌های مدیریتی بالاترین نقش را در تعلیم و تربیت ایفا کند لذا فلسفه شکل گیری سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌ها چیزی جز این نیست.

همچنین اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار دانش‌آموز خبرنگار را تربیت شده است، گفت فاز چهارم این دوره با هدفگذاری ۶۰ هزار خبرنگار در ۳۷ هزار مدرسه متوسطه اول و دوم و ۱۸ هزار مدرسه ابتدایی طراحی شده است.

اعلام آمادگی بیش از ۱۰۱ هزار مربی افتخاری برای فعالیت در سازمان دانش‌‌آموزی

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی در نشست خبری خود در این هفته نیز تاکید کرد این سازمان تلاش دارد در قالب فعالیت‌های گروهی و جمعی زمینه‌هایی را فراهم کند که منجر به نقش پذیری دانش‌آموزان شود که اعلام آمادگی بیش از ۱۰۱ هزار مربی افتخاری برای فعالیت در سازمان دانش‌‌آموزی یکی از فعالیت‌های سازمان بوده است.

تکلیف امتحانات دانش‌آموزان مبتلا به کرونا چیست؟

غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما گفت: وزارت آموزش و پرورش برای طراحی آزمون‌ها 30 درصد از حجم مطالب درسی را کاهش داده است. اگر فردی در پایه نهم کرونا دارد می‌تواند در آزمون اواخر خرداد امتحان دهد یا در آزمون شهریور شرکت کند برای پایه دوازدهم نیز فرد می‌تواند در آزمون شهریور ماه شرکت کند.

در هفته گذشته این وزارتخانه با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، آئین تکریم و معارفه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد همچنین آغاز ثبت‌‎نام دانش‌آموزان در بیست و سومین مرحله جشنواره جوان خوارزمی و ادامه آن تا 11 تیرماه، حذفیات کتاب‌های درسی 2 پایه متوسطه اول و دوم در شرایط قرمز کرونایی و حضور وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به سوالات دو نماینده از دیگر اخبار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار