۳۰۰ تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده‌اند

تهران (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت بیش از ۳۰۰ تیم در سه شبکه بهداشتی برای انجام واکسیناسیون آماده شده اند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ تیم برای انجام واکسیناسیون آماده شده‌اند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، علیرضا دلاوری، در نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، به ارائه گزارشی از وضع تزریق واکسن کرونا در واحدهای تحت پوشش دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: در شرایط پاندومی کرونا، واکسیناسیون به عنوان مداخله گسترده جهانی بایستی تقویت شود و تمامی کشورها باید واکسیناسیون را انجام دهند تا جهان احساس امنیت کند، در ایران نیز اعلام شده است که ۷۰ درصد کشور باید واکسن بزنند.

وی با اشاره به میزان کارایی واکسن‌های مختلف و پلت فرم‌های آنها، افزود: در حال حاضر بیشترین واکسنی که در کشور وجود دارد، آسترازنیکا و سینوفارم است و امیدوارم واکسن‌های ایرانی نیز یکی پس از دیگری به چرخه تولید وارد شوند. خوشبختانه واکسن‌هایی که تاکنون در کشور وارد شده (غیر از اسپوتنیک) همگی در شرایط عادی دما نگهداری می‌شوند.

دلاوری با اشاره به برگزاری ۵۶ وبینار آموزشی برای تزریق واکسن، گفت: بیش از ۳۰۰ تیم در سه شبکه بهداشتی برای انجام واکسیناسیون آماده شده‌اند. در برخی از مراکز حتی در روزهای تعطیل ۸۶۰ واکسن تزریق شده است و روزانه نزدیک به ۳ هزار و ۸۰۰ تزریق در مراکز انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از ساماندهی مراکز واکسیناسیون و آمادگی گروه‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: تا کنون ۱۱ فریزر با دمای منهای ۲۰ درجه برای نگهداری واکسن اسپوتنیک خریداری شده است و تقریباً تنها دانشگاهی هستیم که با همکاری شرکت دانش بنیان، سنسورهای دیجیتال تحت وب در تمامی یخچال‌ها نصب کرده‌ایم. بی و بانک و اتاق سرما با سیستم‌های امنیتی بالا راه اندازی شده است. همچنین با خرید یک دستگاه کامیون یخچال دار، مشکلی برای نگهداری و جابجایی واکسن نخواهیم داشت و عملاً زنجیره سرما تکمیل شده است.

وی گفت: توصیه ما این است که همه کارها از طریق معاونت بهداشت هماهنگ شود. تا کنون ۷۰ درصد از میزان واکسن دریافتی، تزریق شده است. در این شرایط برخی مراکز را برای بیماران خاص در نظر گرفته‌ایم. همچنین با همکاری شهرداری برخی از پارک‌ها، فرهنگسراها و سوله‌ها را برای واکسیناسیون عمومی آماده سازی کرده‌ایم.

دلاوری حجم واکسیناسیون عمومی را بالا خواند و گفت: اگر وارد بحث واکسیناسیون عمومی شویم فقط سهم دانشگاه ما ۲۵ هزار دوز واکسن در روز می‌شود (باید حدود ۸ برابر نیروهای کنونی ساماندهی کنیم) در این شرایط محیط‌های عمومی و روباز همچون پارک‌ها را در نظر گرفته‌ایم و پزشک یا اورژانس ۱۱۵ قطعاً حضور خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار