موگرینی: اروپا و آمریکا باهم به برجام دست یافتند و باهم می‌توانند آن را احیا کنند

تهران (پانا)- مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی در شورای آتلانتیک دیدگاهش را نسبت به روند احیای توافق هسته‌ای در مذاکرات اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین بیان کرده و بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
موگرینی: اروپا و آمریکا باهم به برجام دست یافتند و باهم می‌توانند آن را احیا کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از وبگاه اندیشکده شورای آتلانتیک فدریکا موگرینی مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مشارکت در ''دور گفت‌وگوهای آینده اتحادیه اروپا-آمریکا'' در این اندیشکده، درباره برجام گفت: در سال ۲۰۱۵ اتحادیه اروپا به همراه آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی توانستند به چیزی دست بیابند که به باور من رکن اصلی دیپلماسی، چندجانبه گرایی‌ و مقررات عدم اشاعه تسلیحات اتمی بود، یعنی توافق هسته‌ای ایران. ما باهم برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کردیم و توانستیم از طریق این توافق مانع از دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای و جلوگیری از افزایش تنش نظامی در منطقه شویم. امروز آمریکا به دیپلماسی و چندجانبه‌گرایی بازگشته است و ما هم به میز مذاکره بازگشته‌ایم تا سعی کنیم این توافق را احیا و همه‌ی اعضای آن از جمله آمریکا را به پایبندی کامل به توافق بازگردانیم. اتحادیه اروپا به دنبال کمک به این رویه و تسهیل آن است و فکر می‌کنم امروزه بیشتر از هر وقت دیگری اهمیت دارد که اتحادیه اروپا و آمریکا تلاش مشترکی برای حفظ این رکن اساسی امنیت ما نه تنها در خاورمیانه و کشورهای مدیترانه‌ای بلکه فراآتلانتیکی به خرج دهند.

موگرینی ادامه داد: بنابراین واقعا فکر می‌کنم این یکی از عرصه‌هایی است که همکاری فراآتلانتیک اهمیت دارد، نه تنها برای هر دو طرف ما، اروپا و آمریکا، بلکه برای امنیت سراسر جهان، چیزی که باهم به دست آوردیم را امروز می‌توانیم باهم احیا کنیم و مطمئنم اتحادیه اروپا و آمریکا می ‌توانند تلاش‌ها در این راستا را باز هم مدیریت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار