بازیگر سریال «یاور» در گفت‌وگو با پانا:

بازیگری سخت است، صرفاً برای دیده شدن بازیگر نشوید

تهران (پانا) - «مهتاب عسگری» بازیگر نقش «اختر» در سریال یاور درباره اولین تجربه‌های بازیگر شدنش سخن گفته و معتقد است بازیگری کار سختی است و نباید بدون برنامه وارد آن شد. بازیگری برای دیده شدن نیست و باید در آن به درک بهتری از زندگی برساند.

کد مطلب: ۱۱۸۳۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بازیگری سخت است، صرفاً برای دیده شدن بازیگر نشوید

شاید برای بسیاری پیش‌آمده است که در نوجوانی به‌واسطه دیدن فیلمی، خود را قهرمان آن فیلم تصور کرده و اتفاقاً به‌واسطه دیدن نقش همان قهرمان‌های فیلم تصمیم گرفته‌اید قهرمان داستان‌ها و فیلم‌های بچگی‌تان باشید. اگر صادق باشیم تبدیل این رؤیا به واقعیت کار آسانی نیست.

از دوران مدرسه نمایش بازی می‌کردم
«مهتاب عسگری» که این روزها در سریال یاور هنرنمایی می‌کند، درباره حضورش در عرصه بازیگری گفت: «من در عرصه تصویر و فیلم ابتدای کارم هست اما سالهاست که در حوزه تئاتر و بازیگری مشغول هستم. از همان دوران مدرسه در کار نمایش بودم و هرسال و هرماه و هرروز برای من فرصت یادگیری بود. اگرچه دانش‌آموخته کارگردانی سینما هستم و 19 سال است که کار تئاتر می‌کنم اما هنوز هم احساس نیاز به آموختن دارم.»
وی با اشاره به اینکه تمرکزش روی بازیگری است اما دغدغه نوشتن نیز دارد، عنوان کرد: «من از بزرگان تئاتر و سینما تجربیات زیادی کسب کردم. دوره‌های ابتدایی و مقدماتی را نزد بزرگان شهرم، ازجمله آقایان یونس صحرا و علیرضا حنیفی، پیمان دانشمند، موسی هدایتی آموختم و در سال 93 به تهران آمدم و از آقایان براتی، رحیم نوروزی، رفیعی و مسافر و دیگران بسیار آموختم که هرکدامشان از پیشکسوتان تئاتر هستند. تمرکزم روی بازیگری ست اما سعی کردم در فرصت‌هایی که پیدا می‌کنم هم بنویسم و هم کارگردانی کنم.»
برای ماندن در عرصه بازیگری سختی‌های زیادی وجود دارد
عسگری با اشاره به‌سختی های کار بازیگری از زمانیکه فرصت حضور در کارهای حرفه‌ای پیدا می‌شود، عنوان کرد: «من هم مانند خیلی‌ها ابتدا گمان می‌کردم بازیگری کار راحتی است اما وارد که شدم متوجه شدم یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست، اما قطعاً علاقه و انگیزه زیاد باعث ماندگاری در این حرفه می‌شود. من برای ماندن در این کار سختی‌های زیادی کشیده‌ام. رنج ها برده‌ام و حتی فرصت‌های زیاد زندگی را ازدست‌داده‌ام تاجاییکه دعوت‌نامه اقامت و زندگی و ازدواج در سوئد را به خاطر بازیگری کنسل کردم. به‌هرحال من برای خودم هدفی را تعیین کرده‌ام و برای رسیدن به آن‌همه تلاشم را به کار می‌گیرم و از همه‌چیزم به خاطر این هدف می‌گذرم.»
کوتاه یا بلند بودن نقش برایم مهم نیست
مهتاب عسگری درباره کوتاهی نقشش در سریال «یاور» اظهار کرد: «من یک هدفی دارم و تلاش می‌کنم به آن برسم. کوتاهی یا بزرگی نقش اهمیتی ندارد. مهم این است که بتوانم خودم را بیشتر محک بزنم. قطعاً برای نقش‌های بزرگ‌تر و پررنگ‌تر فرصت خواهم داشت. آنچه مهم است این است که این هنر را به‌درستی یاد بگیرم و بیشتر تمرین کنم.»
وی افزود: «من در هنر بازیگری به دنبال آموختن هستم. از همین الان که هنوز چیزی نیستم اما باور کرده‌ام که در وادی هنر انسان به فهم بالاتری می‌رسد، مخصوصاً که تئاتر و کلا نمایش یک کار گروهی است و شما با انسان‌های مختلف روبه‌رو هستید.»
بازیگری تخصص و فن است
مهتاب عسگری با اشاره به اینکه بازیگری یک فن و تخصص است، گفت: «بازیگری به‌راحتی به دست نمی‌آید و زحمت شبانه‌روزی می‌خواهد. یکی از استادهای من می‌گفت همه‌جا باید پلاتوی تمرینت باشد. حتی خانه‌ات و در هر ساعت از شبانه‌روز باید در حال تمرین باشید. من حتی موقع آشپزی و یا کارهای روزمره دیالوگ می‌گویم. تمرین بدن و بیان دارم ولی واقعاً خودم ا مبتدی می‌بینم.»
صرفاً برای دیده شدن بازیگر نشوید
عسگری با اشاره به اینکه شرایط تئاتر چندان به سامان نیست، گفت: «شرایط تئاتر به سامان نیست. انحصار ازیک‌طرف، بی‌مهری مسئولین از طرف دیگر. برخورد با آدم‌های نااهل و غیر تئاتری و کمبود امکانات و تبعیض‌های فراوان کار را سخت‌تر می‌کند.»
وی خطاب به علاقه‌مندان به بازیگری گفت: «من پیشنهاد می‌کنم دوستانی که می‌خواهند وارد حوزه هنر شوند با برنامه وارد شوند. صرفاً برای دیده شدن در این عرصه حضور پیدا نکنند. باید به یک فهم درست و عمیق از هنر برسند و این کار طاقت‌فرسا باید آن‌ها را به درک بهتری از زندگی برساند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار