آماری عجیب از تعداد قربانیان صاعقه در کشور

تهران (پانا) - آمار دقیقی از تعداد تلفات و مصدومین سالانه صاعقه در کشور تا به امروز ندیده‌ام.

کد مطلب: ۱۱۸۳۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آماری عجیب از تعداد قربانیان صاعقه در کشور

به‌گزارش آخرین خبر، حتما هلال احمر کشور، آمار دقیقی از آن را دارد. چند روز پیش یک خبر از "سال ٩٨" و تعداد زیاد فوتی در نیمه دوم اردیبهشت سال ٩٨ از طرف سخنگوی وقت اورژانس کشور که کمی هم نا خوشایند بود، دیدم!

از تاریخ ۱۸ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸ به علت سوانح جوی سیل، صاعقه و توفان در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، خراسان رضوی و جنوبی، چهارمحال بختیاری، اصفهان، کرمانشاه، کردستان، فارس، خوزستان، کرمان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد و گیلان ۲۲ نفر کشته و ۵۳ نفر مصدوم شدند. سیل ۲ نفر فوتی و ۸ نفر مصدوم، صاعقه ۲۰ نفر فوتی و ۳۲ نفر مصدوم و توفان نیز ۱۳ مصدوم در استان‌های مختلف برجای گذاشت.

کمی تامل در این خبر دو سال پیش، لزوم آموزش های قبل از فصل صاعقه را در کشور بسیار جدی می نماید. با توجه به شرایط فصلی و رخداد رعد و برق در کشور به خصوص در ماه اردیبهشت و اوایل خرداد شاید قبل از شروع این دوران با چند برنامه رادیو و تلویزیونی بشود این آمار غیرقابل قبول را تا حدود زیادی کاهش داد. به خصوص با شناخت دقیق تر استان های صاعقه خیز که توسط سازمان هواشناسی بسیار کار ساده ای خواهد بود.

بنا به مطالعات تشکیلات ناشنال جیوگرافیک، هر ساله حدود 2,000 نفر در اثر صاعقه در دنیا فوت و تعداد زیادی مصدوم می شوند. لذا به طور متوسط هر فرد در شرایط یک سان احتمال 1 در 60,000 تا 80,000 برای تجربه اصابت با صاعقه را طول عمر متوسط خود یعنی 70 سال خواهد داشت. درست است این احتمال رخداد بسیار کم است ولی نجات جان هر فرد در صورت امکان، اجری بی مانند خواهد داشت.

در همین راستا با جستجو در سایت های مختلف دو مطلب پیدا کردم که امیدوارم مفید واقع باشد.
توصیه می کنم همه مردم تصویر پیوست و یادداشت جامع یکی از سایت های خبری را که در مورد پیشگیری می باشد بشرح پیوست مورد مطالعه قرار بفرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار