پیشرفت فیزیکی بیمارستان 320 تختخوابی جدید زاهدان به 98 درصد رسید

استاندار: توریسم درمانی یکی از راه توسعه سیستان و بلوچستان است

زاهدان (پانا) - ساختمان شماره 2 بیمارستان 320 تختخوابی علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان با 98 درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۸۲۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت فیزیکی بیمارستان 320 تختخوابی جدید زاهدان به 98 درصد رسید

استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از ساختمان شماره 2 بیمارستان 320 تختخوابی علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: هم مردم و هم مجموعه خدوم بهداشت و درمان استان منتظر راه اندازی هر چه سریعتر این بیمارستان هستند.

احمدعلی موهبتی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به دلیل تسریع در ساخت بیمارستان جدید و غلبه بر تنگناهای فنی و مالی این طرح بزرگ درمانی گفت: در حوزه بهداشت و درمان با وجود اینکه ویروس کرونا نگاه ها و توجه ها را به سوی خود جلب کرده است و تمام فعالیت ها در راستای مهار و کنترل این بیماری است، اما شاهد توسعه و گسترش زیرساخت های بهداشت و درمان نیز در این اپیدمی بوده ایم؛ در واقع می توان گفت فعالیت های صورت گرفته در طی این چند سال در نوع خود بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت مجموعه های دانشگاهی در سیستان و بلوچستان جزو شاخص های نادر استان بوده و از میانگین کشوری جلوتر است گفت: در حوزه مجموعه دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان از نظر شاخص های استاد و دانشجو از میانگین کشوری سرانه بالاتری دارد.

وی ادامه داد: شاخص های علمی و فعالیت های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سطح ملی و قرار گرفتن در بین دانشگاه های برتر کشور و همچنین کسب رتبه برای اولین بار در سطح بین المللی امیدآفرین است و نشان دهنده تحول عظیم در حوزه بهداشت و درمان است و ان شالله توسعه را برای استان به ارمغان می آورد.

وی ادامه داد: هم اکنون در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 1500 تخت بیمارستانی فعال است و 540 تخت دیگر نیز آماده اضافه شدن به تخت های بیمارستانی است.

وی افزود: بیمارستان 220 تختخوابی ایرانمهر سراوان هم اکنون در چندین بخش فعال و تمامی تجهیزات مورد نیاز بیمارستان تحویل و در حال نصب است، همچنین ساختمان شماره 2 بیمارستان 320 تختخوابی علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان که یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور است عملیات ساختمانی آن به اتمام رسیده و بعضی از تجهیزات آن نیز نصب شده است و امیدواریم به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: با اضافه شدن این 540 تخت بیمارستانی به استان و همچنین مصوب شدن بودجه بیمارستان 540 تختخوابی زاهدان در بودجه 1400 و به موازات آن احداث بیمارستان 540 ایرانشهر و چابهار در چند سال آینده به شاخص های متوسط کشوری نزدیک خواهیم شد.

موهبتی خاطرنشان کرد: وجود جاذبه های گردشگری بکر و گسترده از سواحل مکران تا شهرسوخته سیستان و همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و وجود زیرساخت های مطلوب بهداشت و درمانی در سطح استان سیستان و بلوچستان می تواند گردشگری سلامت را به عنوان عنصر اصلی توسعه استان معرفی نماید که بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد

وی به برخورداری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از 6000 دانشجو و آموزش 12 رشته تخصصی و یک رشته فوق تخصصی اشاره کرد و گفت: آموزش و بهداشت مکمل یکدیگر برای جذب سرمایه گذار و گردشکر در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار