در گفت‌وگو با پانا؛

انصاری: نامزدهای انتخابات وعده‌های دست‌نیافتنی به مردم ندهند

باید در روزهای پیش‌رو تلاش مضاعفی برای اقناع افکار عمومی انجام شود/همه سلایق سیاسی باید بتوانند کاندیدای اصلی، مقبول و محبوب خود را وارد صحنه کنند/ناامیدکردن مردم، سیاه‌نمایی، فرافکنی، علیه یکدیگر صحبت کردن فضا را خراب می‌کند

تهران (پانا) - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد نامزدهای انتخابات برای کسب رای، نباید بدون توجه به امکانات کشور، اختیارات قانونی و سایر لوازم، شعارهای دست‌نیافتنی و وعده‌های غیرممکن یا بسیار مشکل را به مردم بدهند.

کد مطلب: ۱۱۸۲۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
انصاری: نامزدهای انتخابات وعده‌های دست‌نیافتنی به مردم ندهند

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در گفت‌وگو با پانا بر ضرورت مشارکت پرشور در انتخابات پیش‌رو تاکید کرد و گفت: «همانطور که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند، انتخابات بسیار مهم است، ایشان در سخنرانی قبلی‌شان هم بر مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید فرمودند. »

معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور در دولت یازدهم با بیان اینکه ما فاصله کمی تا انتخابات 28 خرداد داریم و انتخابات پرشور هم لوازمی دارد، تاکید کرد: «یکی از مهمترین عوامل تشویق و علاقه‌مندی مردم به مشارکت در انتخابات این است که همه سلیقه‌های سیاسی و همه مردم احساس کنند می‌توانند در یک رقابت عادلانه شرکت کنند و کاندیداهای موردنظرشان، امکان حضور دارند. اما شاهدیم با کمال تاسف برای برخی کاندیداها از یک جریان موانع زیادی بوده است. البته شرایط استثنایی خاص این دوره شامل کرونا، محدودیت‌های آن شامل تجمع‌ها، مسافرت‌ها و میتنگ‌ها و جلسات انتخاباتی هم مزید بر علت شده است و فعلا فضا انتخاباتی نیست.»

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: «در گذشته نیز به خاطر عمل نکردن به وعده‌هایی که کاندیداها دادند و می‌دهند موجبات دلسردی را فراهم کرده است. ما مهلت کمی تا انتخابات داریم و واقعا اگر انتخابات را مسئولان امر برای نظام مهم می‌دانند و عاملی برای تقویت امنیت ملی قلمداد می‌کنند، باید از این حالت کم‌توجهی در روزهای باقی‌مانده خارج شوند و برای اقناع افکار عمومی، تلاش مضاعفی انجام دهند.»

انصاری گفت: «شب و روز در رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف علیه یکدیگر صحبت کردن و تفرقه ایجاد کردن، ناامیدکردن مردم، سیاه‌نمایی‌های بیش از حد یا فرافکنی‌ها و ... مجموعه عواملی است که باعث شده تا فضای انتخاباتی، فضای امیدبخشی نباشد. من امیدوارم در ایام باقی مانده تمهیدی صورت بگیرد تا به امید خدا انتخابات، انتخابات مطلوبی باشد.»

وی ادامه داد: «مردم ما باید احساس کنند انتخابات جدی است و بعد از انتخابات نیز فرد منتخب می‌تواند کار کند. اگر مردم احساس کنند انتخابات جدی نیست یا برای ورود چهره‌های مقبول مردم مانع‌تراشی می‌شود، طبیعی است که انتخابات شوخی تلقی خواهد شد. اولین گام این است که انتخابات به معنای واقعی کلمه آزاد و همه سلایق سیاسی کاندیدای اصلی، مقبول و محبوب خود را بتوانند وارد صحنه کنند.»

این فعال سیاسی بر لزوم پرهیز کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از دادن وعده‌های فریبنده به مردم نیز تاکید کرد و گفت: «افراد برای کسب رای، نباید بدون توجه به امکانات کشور، اختیارات قانونی و سایر لوازم و ... شعارهای دست نیافتنی و وعده‌های غیرممکن یا بسیار مشکل را به مردم بدهند و رای را کسب کنند و از ابتدا معلوم باشد که این برنامه‌ها تحقق‌پذیر نیست. در این حالت نیز مردم احساس خواهند کرد به آنها دروغ گفته شده و فریب داده شده‌اند و در نتیجه سطح مشارکت در انتخابات بعدی کاهش پیدا می‌کند.»

حجت‌الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: «همه این‌ها مجموعه عواملی است که می‌تواند بر مشارکت مردم و نشاط انتخاباتی اثر بگذارد. هر یک از این عوامل تضعیف شود، بر اعتماد مردم، نشاط اجتماعی و شور و شوق انتخاباتی اثر خواهد گذاشت.»

وی اظهار کرد: «اگر تلاش شود تا این عوامل تضعیف شوند و عده‌ای اگر درصدد مشارکت پایین صرفا برای دستیابی خود به قدرت باشند، این از نظر من نوعی خیانت به کشور است و نوعی بداخلاقی سیاسی و نادیده گرفتن منافع ملی و قربانی کردن منافع ملت و کشور و آینده ایران به پای منافع حزبی و باندی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار