وضعیت کرونا در 31 استان؛ روند بیماری در 12 استان صعودی است

تهران (پانا) - هم‌اکنون وضعیت بیماری کرونا در 12 استان به اوج رسیده است و به گفته مسئولان وزارت بهداشت روند این بیماری در 6 استان همچنان صعودی است.

کد مطلب: ۱۱۸۲۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت کرونا در 31 استان؛ روند بیماری در 12 استان صعودی است

تاکنون در دنیا ۱۵۳ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است که از این تعداد سه میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۸۳ نفر جان باخته‌اند و البته ۱۳۰ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۹۴۴ نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

در کشور ما نیز مجموع بیماران کووید۱۹ به دو میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۸۷ نفر رسیده است و تاکنون ۷۲ هزار و ۸۷۵ نفر جان خود را بر اساس آمارهای رسمی از دست داده‌اند.

هم‌اکنون ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر هم در وضعیت آبی قرار دارند. در عین حال به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت بیماری در ۲۵ استان کشور به ثبات رسیده و روند افزایشی متوقف شده که نشانه خوبی است.

در عین حال به گفته رئیسی، روند کرونا در تهران و 5 استان نزولی نشده است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند که با رعایت مناسب پروتکل‌ها سیر افزایش یابنده بیماری متوقف خواهد شد. این 6 استان شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است که سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفته است طی روزهای آینده به اوج بیماری می‌رسند.

وی همچنین اعلام کرده است که استان‌های جنوبی کشور بویژه بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با توجه به در معرض خطر بودن در ارتباط با ویروس‌های جهش یافته بویژه ویروس آفریقای جنوبی باید بیشتر مراعات کنند.

نمودار بنفش رنگ مجموع تعداد بستری‌های محتمل/قطعی کرونا به صورت هفتگی را نشان می‌دهد. نمودار آبی و قرمز نیز سرعت افزایش (میله قرمز) یا کاهش (میله آبی) بستری هر هفته نسبت به هفته قبل را نشان می‌دهد. زمانی که روند افزایشی باشد سمت راست‌ترین میله قرمز است. وقتی به قله برسیم ارتفاع میله سمت راست به صفر می‌رسد. وقتی از قله عبور کنیم میله‌ها آبی می‌شوند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون یک میلیون و ۲۶ هزار و ۳۶۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۲۵ هزار و ۵۳۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۹۹ دُز رسید.

میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور

در کشور هنوز آنچنان که باید رعایت پروتکل‌ها به‌ویژه در برخی استان‌ها افزایش نیافته است و میانگین رعایت‌ پروتکل‌ها ۶۱ درصد است که عدد پایینی است‌.

همچنین از تاریخ هفتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، بالغ بر 138357 مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند. همچنین در این مدت 21218 نفر تعداد بستری‌های جدید بوده است و در عین حال 2805 نفر جان باخته‌اند.

روزهای تراژیک تهران

در استان تهران نیز در هفت روز اخیر تعداد موارد مثبت شناسایی شده رو به افزایش بوده است. علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، اکنون تهران روزهای تراژیک و بسیار سخت کرونایی را طی می‌کند و علی‌رغم افزایش تعداد فوتی‌ها، اگر نگاهی به افزایش بستری‌ها بیندازیم و نسبت فوتی‌ها به بستری‌ها را اندازه بگیریم، این نسبت اکنون ۱,۷ است که یک آمار بسیار امیدوار کننده است که به نسبت موارد بستری میزان فوت ما افزایش پیدا نکرده است.

هم‌اکنون در استان تهران ۸۳۲۴ بیمار بستری وجود دارد که از این تعداد ۲۰۹۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آذربایجان شرقی

نمودار تحلیلی استان آذربایجان شرقی نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در این استان روندی صعودی داشته است و موارد مثبت و همچنین میزان بستری‌ها افزایش یافته است.

آذربایجان غربی

نمودار تحلیلی استان آذربایجان غربی نیز نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در این استان طی فروردین ماه و از ابتدای اردیبهشت ماه صعودی بوده است و میزان موارد مثبت در آن افزایش یافته است.

اردبیل

نمودار استان اردبیل نیز نشان می‌دهد که تعداد بستری‌های روزانه در اردیبهشت ماه افزایش یافته است و موارد مثبت شناسایی شده در این استان روندی صعودی داشته است.

اصفهان

نمودار استان اصفهان نشان می‌دهد که تعداد بستری‌های روزانه در این استان طی اردیبهشت ماه به روزانه 600 نفر رسیده است و موارد مثبت شناسایی شده نیز افزایش داشته است.

البرز

نمودار تحلیلی استان البرز نیز نشان می‌دهد که روند بستری‌ها و موارد مثبت شناسایی شده در این استان طی فروردین ماه و از ابتدای اردیبهشت ماه روندی صعودی بوده است.

ایلام

بررسی نمودار استان ایلام نیز نشان می‌دهد که وضعیت کرونا در این استان روندی صعودی داشته است و موارد مثبت شناسایی شده و بستری‌های روزانه افزایش داشته است.

بوشهر

نمودار تحلیلی استان بوشهر نیز نشان می‌دهد که موارد بستری روزانه در این استان به روزی بیش از 90 بیمار رسیده است و تعداد موارد مثبت شناسایی شده از ابتدای سال افزایش داشته است.

تهران

نمودار تحلیلی استان تهران نشان دهنده این است که آمار بستری‌های روزانه در این استان روندی افزایشی داشته است و رتبه اول تعداد بستری‌های روزانه را داشته است و در اردیبهشت ماه روزانه بیش از 1500 نفر بستری شده‌اند. همچنین موارد مثبت شناسایی شده نیز روندی افزایشی داشته است.

چهارمحال و بختیاری

نمودار تحلیلی استان چهارمحال و بختیاری نیز نشان می‌دهد که موارد مثبت کرونا در این استان طی فروردین ماه و اردیبهشت ماه تاکنون رو به افزایش بوده است و تعداد بستری‌های روزانه در این استان به روزانه حدود 150 بیمار رسیده است.

خراسان جنوبی

نمودار تحلیلی استان خراسان جنوبی نشان می‌دهد که در فروردین ماه و اردیبهشت ماه موارد جدید شناسایی شده و بستری‌های روزانه در این استان روندی صعودی داشته است و روزانه کمتر از 90 بیمار در این استان بستری شده‌اند.

خراسان رضوی

نمودار تحلیلی استان خراسان رضوی نشان می‌دهد که روند بستری‌های روزانه در این استان به حدود 400 نفر در روز رسیده است و موارد مثبت ابتلا به کرونا نیز در این استان روندی افزایشی داشته است.

خراسان شمالی

نمودار استان خراسان شمالی نیز نشان دهنده این است که روند بستری‌های روزانه در این استان از کمتر از 60 مورد در اسفندماه به حدود 120 نفر در روز رسیده است.

خوزستان

نمودار تحلیلی استان خوزستان نیز نشان می‌دهد که روند مبتلایان و بستری‌های روزانه در فروردین ماه و از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون روندی صعودی را طی کرده است و اکنون تعداد بستری‌های روزانه در این استان به بیش از 600 نفر در روز رسیده است.

زنجان

نمودار تحلیلی استان زنجان نشان دهنده این است که روند موارد مثبت در این استان صعودی بوده است و تعداد بستری‌های روزانه در این استان از کمتر از 50 نفر در اسفند 99 به بالای 150 نفر در اردیبهشت ماه سال 1400 رسیده است.

سمنان

در استان سمنان نیز نمودار تحلیلی وضعیت کرونا نشان می‌دهد که روند بستری‌های روزانه این بیماری و همچنین موارد مثبت طی هفته‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که هرچند تعداد موارد ابتلا و بستری در آن نیز افزایش داشته است اما وضعیت این بیماری در استان سیستان و بلوچستان کنترل شده است و شدت آن نسبت به سایر استان‌ها کمتر است.

فارس

نمودار تحلیلی استان فارس نیز نشان می‌دهد که میزان بستری‌های روزانه در این استان پس از تعطیلات نوروز، روندی افزایشی یافته است و اکنون به روزانه بیش از 400 نفر رسیده است. همچنین تعداد موارد مثبت ابتلا به کرونا نیز در این استان روندی افزایشی داشته است.

قزوین

استان قزوین نیز روندی افزایشی در میزان بستری‌های روزانه و موارد جدید مثبت داشته است که نمودار آن نشان دهنده این است که تعداد بستری‌های روزانه در این استان به بیش از 100 نفر در روز رسیده است.

قم

نمودار استان قم نیز نشان دهنده این است که وضعیت این بیماری در استان قم به ثبات رسیده است.

کردستان

نمودار تحلیلی استان کردستان نشان می‌دهد که موارد بستری و موارد جدید شناسایی شده در این استان روندی افزایشی داشته است.

کرمان

نمودار تحلیلی استان کرمان نشان می‌دهد که موارد روزانه بستری در این استان به بیش از 200 نفر در روز رسیده است. ضمن اینکه موارد جدید شناسایی شده نیز در اردیبهشت ماه روندی صعودی داشته است.

کرمانشاه

نمودار استان کرمانشاه نشان می‌دهد که موارد ابتلا و بستری‌های روزانه در این استان دارای روندی افزایشی بوده است و موارد روزانه بستری در این استان به روزانه حدود 200 نفر در اردیبهشت ماه رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد

در استان کهگیلویه و بویراحمد نمودار وضعیت کرونا نشان می‌دهد که موارد بستری روزانه در این استان روندی صعودی در اردیبهشت ماه داشته است.

گلستان

نمودار استان گلستان نیز نشان دهنده این است که وضعیت بیماری کرونا در این استان به ثبات رسیده است اما روند بستری‌های روزانه در این استان طی فروردین ماه و اردیبهشت ماه دارای روندی افزایشی بوده است.

گیلان

نمودار استان گیلان نیز نشان می‌دهد که پس از تعطیلات نوروز 1400 و با شروع پیک چهارم موارد مثبت جدید و بستری‌های روزانه در این استان به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

لرستان

نمودار تحلیلی وضعیت کرونا در استان لرستان نشان می‌دهد که موارد بستری در اردیبهشت ماه در این استان افزایش یافته است و به روزانه حدود 300 نفر در روز رسیده است.

مازندران

روند کرونا در استان مازندران به ثبات رسیده است و نمودار تحلیلی در این استان نیز بیانگر این است که روند افزایشی بستری و موارد جدید کرونا در این استان به ثبات رسیده است.

مرکزی

نمودار تحلیلی استان مرکزی نیز نشان می‌دهد که بیماری کرونا در این استان روندی افزایشی در هفته‌های اخیر داشته است و موارد بستری روزانه در این استان به بیش از 200 نفر در روز رسیده است.

هرمزگان

نمودار استان هرمزگان نشان می‌دهد که موارد ابتلای جدید و بستری‌های روزانه در این استان طی هفته‌های اخیر افزایشی بوده است اما روند بیماری در این استان نسبت به سایر استان‌ها نگران کننده نیست.

همدان

نمودار تحلیلی استان همدان نیز نشان می‌دهد که در فروردین ماه و اردیبهشت ماه موارد ابتلای جدید و بستری‌های روزانه رو به افزایش بوده است و بستری‌های روزانه به بیش از 300 نفر در روز رسیده است.

یزد

نمودار تحلیلی استان یزد نشان گر این است که کرونا در این استان به ثبات رسیده است. هر چند که روند بیماری نیز در این استان روندی صعودی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار