هوای تهران در محدوده قابل قبول

تهران (پانا) - کیفیت هوای تهران طی صبح امروز در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کد مطلب: ۱۱۸۱۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران در محدوده قابل قبول

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز جمعه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌قبول برقرار خواهد بود که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. در طول روز با حاکمیت جو آرام شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. به‌تدریج با کاهش تندی باد تا اواخر وقت جمعه تاحدودی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود، هرچند وزش باد مؤثر در ساعات پایانی سبب پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهد شد.

با استمرار وزش باد تا صبح روز شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) پراکندگی آلاینده‌ها را شاهد خواهیم بود، بااین حال با توجه به آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته انتظار می‌رود در برخی مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها افزایش یافته و سبب کاهش کیفیت هوا شود.

در طی روز رشد ناپایداری و وزش باد پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. با استمرار وضعیت ناپایدار جوی تا اواخر وقت شنبه همراه با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده، انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین ۶۵ در شرایط قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۸ همچنان در شرایط قابل قبول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار