حسینی: روان شناسی و مشاوره از جمله شغل‌هایی است که برای آرامش روانی جامعه تلاش می‌کند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت نهم اردیبهشت روز جهانی روانشناس و مشاور با صدور پیامی این روز را به همه همکاران مشاور و روانشناس تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۱۸۱۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: روان شناسی و مشاوره از جمله شغل‌هایی است که برای آرامش روانی جامعه تلاش می‌کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام سید جواد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ایّامی که بیماری کرونا نه تنها مردم کشور ما بلکه همه مردم جهان را تهدید می کند و این موضوع آرامش و سلامت روان را دچار مشکل نموده و بیماری های روانی و به تبع آن آسیب های اجتماعی رو به فزونی نهاده است، اهمیت پرداختن به مقوله بهداشت روان بیش از پیش نمایان می شود.

به منظور توجه به اهمیت و ارزش سلامت روان، روز 9 اردیبهشت ماه (28 آوریل) به عنوان « روز روان شناس و مشاور » نامگذاری شده است و هرساله به این عنوان، در ایران و سرتاسر جهان، مراسمی در راستای معرفی هرچه بهتر این شاخه از علم و تکریم فعالان این حوزه برگزار می شود. بنابر این، امسال این روز را در حالی گرامی می داریم که بیشتر از هر سال دیگری مفهوم و اهمیت سلامت در همه ابعاد آن از جمله سلامت روانی، برای همه افراد قابل درک می باشد. روز روان شناس و مشاور یادآور تلاش‌ها و اهمیت نقش موثر روان شناسی در زندگی افراد جامعه است.

روان شناسی و مشاوره از جمله شغل‌هایی است که برای آرامش روانی جامعه تلاش کرده و تجلی بخش آرامش به روان و درمان قلب‌هایی است که بر اثر ناملایمات زخمی شده‌اند، بهداشت روان، دانش و هنری است که به آسایش ذهنی، احساس خود ارزشمندی، شناخت توانایی های خود در محقق ساختن ظرفیت های عقلی و هیجانی، شادی و آرامش درونی و رفتار متعادل و منعطف با دیگران کمک شایانی می کند، لذا کار و تلاش در این زمینه بسیار مهم است و روان شناسان و مشاوران در این حوزه خدمات ارزشمندی ارایه می نمایند.

روان شناسان رسالتی بزرگ بر دوش دارند. آنان در ماهیت و چیستی تفکر و رفتار آدمی اندیشه کرده و چرایی آن را جستجو می کنند و با به چالش کشیدن پیچیده ترین بعد انسان، یعنی ذهن و روان، سعی می کنند تا رفتارهای آسیب زننده به سلامت روان را از میان برده و هزاران رنج و ناراحتی مردم را التیام بخشند و به سلامتی آن ‌ها کمک کنند .

خوشبختانه به همت همکاران ارجمند و خدوم روان شناس و مشاور شاغل در آموزش و پرورش استثنایی، امروز شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه های مشاوره، سلامت و بهداشت روان کودکان و دانش آموزان با نیاز های ویژه هستیم . لکن باید ارتقای دانش عمومی جامعه و خانواده‌ها در رابطه با سلامت روان و اختلالات روانی، جلب حمایت و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مرتبط و مؤثر، مانند رسانه‌ ملی، بازبینی برنامه‌های آموزشی گروه‌های مختلف مرتبط با سلامت روان، مانند مشاوران و روان‌شناسان و تعریف جایگاه‌های شغلی و حرفه‌ای گروه‌های مختلف، با توجه به دانش و مهارت کسب‌شده در دوره های آموزشی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اینجانب ضمن ارج نهادن و قدردانی از تلاش های ارزنده و بی‌دریغ همه روان شناسان و مشاوران فهیم و عزیزی که کمک های بسیار ارزشمندی را برای افراد با مشکل روانی انجام داده و از این طریق در راستای عدالت آموزشی و اجتماعی گام بر می دارند و سعی می کنند درد مردم به رنج مبدل نشود ، تبریک عرض نموده و از خداوند متعال می خواهم که به آنان کمک کرده تا همواره در راستای رسالت خویش که ترمیم روان انسان‌هاست، موفق و پیروز باشند. همچنین آرزومندم در پرتو فیض ازلی، تمام همکاران از جمله روان شناسان و مشاوران ، توفیق روز افزون داشته وهمواره در سلامت کامل و شادکام باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار