حسینی خبر داد

همکاری 2 هزار پایگاه سنجش با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی، از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی با همکاری 2 هزار پایگاه سنجش در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۰۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
همکاری 2 هزار پایگاه سنجش با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی ضمن اعلام این خبر گفت: بیش از بیست هزار عوامل اجرایی در قریب به 2 هزار پایگاه سنجش در سطح کشور با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری خواهند داشت.

حسینی با تأکید بر این که برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات به هنگام طلایی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته و علیرغم شرایط کرونایی 98.8درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان، مورد سنجش قرار گرفتند که نشان از استقبال خوب خانواده ها از این برنامه و تلاش گسترده عوامل اجرایی این طرح دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی، با بیان این که حفظ سلامت نوآموزان، اصل اساسی در طرح سنجش سال جاری است و رعایت دستورات ستاد ملی کرونا در تمامی پایگاه های سنجش، الزامی است اظهار کرد: رعایت کامل موارد بهداشتی و ضدعفونی پایگاه ها، ایجاد اتاق انتظار، کاهش پذیرش روزانه نوآموزان، افزایش ساعت کار پایگاه ها، افزایش زمان ‌سنجش، راه اندازی شیفت عصر در برخی پایگاه ها، ایجاد درگاه پرداخت الکترونیکی و افزایش ابزارهای آزماینده تحصیلی، از جمله مواردی است که برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شرایط بهداشتی در پایگاه ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس نوبت گیری انجام شده و به منظور جلوگیری از ازدحام، انتظار می رود فقط یکی از والدین همراه با فرزند خود در روز و ساعت تعیین شده به پایگاه های سنجش، مراجعه کنند.

معاون وزیر با بیان این که در تمامی استان های کشور اتاق «سنجش آکوستیک» نیز راه اندازی شده است؛ گفت: یکی از تحولات اساسی برنامه سنجش سال 1400، گنجاندن تست‌های شناخت نشانگان مشکلات ویژه یادگیری، جهت غربالگری و شناسایی نوآموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری است.

حسینی در پایان گفت: تمهیدات لازم جهت سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سال جاری در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال والدین بخشی از این نوآموزان نیز در این برنامه ارزیابی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار