کمبود زمین از موانع توسعه دامداری صنعتی گیلان

رشت (پانا) - معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت اغلب دامداری گیلان به صورت خانگی است و به دلیل کمبود زمین نمی‌توان به گسترش دامداری‌های صنعتی در استان پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۸۰۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
کمبود زمین از موانع توسعه دامداری صنعتی گیلان

به گزارش اداره جهاد کشاورزی استان گیلان، حجت علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه گیلان سالانه بیش از ۲۹ هزار تن گوشت تولید می‌کند، اظهار کرد: تولید گوشت قرمز در استان هرساله رو به افزایش است.

وی افزود: شهرستان‌های کوهستانی نظیر تالش، رودسر، ماسال و رضوانشهر قطب پرورش دام سبک گیلان و شهرستان‌های جلگه‌ای نظیر رشت، سیاهکل، لاهیجان و لنگرود از قطب های پرورش دام سنگین استان محسوب می‌شوند.

علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه اغلب دامداری گیلان به صورت خانگی است و به دلیل کمبود زمین نمی‌توان به گسترش دامداری‌های صنعتی در استان پرداخت، خاطرنشان کرد: جوانان روستایی و روستایی زادگان از جمله متقاضیان جدید برای ایجاد دامداری‌های خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به دامداری در کنار فعالیت در بخش کشاورزی، منجر به ارتقای درآمد کشاورزان می‌شود، اضافه کرد: گیلان از واردکنندگان گوشت قرمز است و فقط گوساله‌های نر از استان گیلان برای پرواربندی خارج می‌شوند.

اکبر نژاد گفت: استان گیلان با داشتن ۲۰۱ واحد گاوداری گوشتی صنعتی با ظرفیت بیش از ۱۸ هزار راس گاو، رتبه ۱۲ کشور را داراست.

وی با اشاره به حمایت دولت از تولید گوشت در کشور ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان روزانه ۵۰۰ تن نهاده خام دامی با قیمت یارانه‌ای و ۶ هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره بین دامداران گیلانی توزیع می‌کند.

معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: گیلان یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین دارد که ۷۰ درصد آن دام سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان ۳ کشتارگاه صنعتی با ظرفیت ۵۵۰ راس دام سنگین و ۱۸۵۰ راس دام سبک در روز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار