بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت

تهران (پانا) - هوشنگ منصور خاکی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که بیشتر در آثار اکشن و حادثه‌ای به ایفای نقش پرداخته است، در سن ۷۷ سالگی بر اثر کرونا درگذشت. این بازیگر که سال گذشته، دچار بیماری پارکینسون و هیدرسفالی مغز شده بود، پس از ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان، صبح امروز (دوشنبه ۳۰ فروردین) درگذشت.

کد مطلب: ۱۱۷۸۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت

به گزارش خبرآنلاین، هوشنگ منصورخاکی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1322 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار هوشنگ منصورخاکی می‌توان به بازیگری در سریال فرستاده، فیلم مریم مقدس و فیلم افعی اشاره کرد.

هوشنگ منصورخاکی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1351 در 29 سالگی در فیلم جعفر جنی و محبوبه‌اش به کارگردانی رضا صفایی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال فرستاده، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای هوشنگ منصورخاکی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی تابش، کتایون، سیدعلی میری و شهرآشوب را تجربه کرد.

هوشنگ منصورخاکی در سال 1381 دوره‌ پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم هوشنگ منصورخاکی در این سال، بازیگری در سریال فرستاده به کارگردانی جواد شمقدری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی هوشنگ منصورخاکی بازی در سریال فرستاده بوده است. هوشنگ منصورخاکی سال 1381 در 59 سالگی در سریال فرستاده نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با جواد شمقدری همکاری داشته است. هوشنگ منصورخاکی توانست با بازی در سریال فرستاده تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمدعلی کشاورز، گلاب آدینه، جعفر دهقان و حسین یاری بر تجارب او افزود.

هوشنگ منصورخاکی علاوه‌بر سریال فرستاده، سال 1379 در 57 سالگی در فیلم مریم مقدس نیز بازی کرده است. هوشنگ منصورخاکی این‌بار با شهریار بحرانی یعنی کارگردان فیلم مریم مقدس و هنرمندانی چون شبنم قلی‌خانی، پرویز پورحسینی، محمد کاسبی و جعفر دهقان همکاری داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار