توسط سازمان برنامه و بودجه کشور؛

سند ملی سالمندان منتشر شد

تهران (پانا) - سازمان برنامه و بودجه کشور «سند ملی سالمندان کشور» را با رویکرد پرداختن به پدیده سالمندی به عنوان یک فرصت و ظرفیت برای جامعه منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۷۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سند ملی سالمندان منتشر شد

به گزارش سازمان برنامه و بوجه کشور در تهیه این سند، ۱۷ دستگاه عضو شورای ملی سالمندان کشور و ۲۳ دستگاه دیگر مشارکت داشته‌اند.

در این سند آمده است که در دوران سالمندی، انسانی که از کوران زندگی بیرون آمده تبدیل به انسانی باتجربه‌تر، ‌ حرفه‌ای‌تر، عاقل‌تر، فهیم‌تر و کامل‌تر می‌شود. به بیانی دیگر سالمند، به سرمایه و پشتیبان بزرگی برای خود، خانواده و جامعه تبدیل می‌شود و حالا نوبت ماست که به عنوان مدیران، مسئولین، کارشناسان جامعه، ‌ فرزندان و ... از این سرمایه‌های فرزانه استفاده کنیم و بهره‌مند شویم.

در سند سالمندی کشور بر اساس الگوهای برنامه‌ریزی علمی و مشارکتی و سپس با توجه به اسناد بالادستی، شرایط موجود و شرایط مطلوب مورد نظر، شش هدف جامع ذیل احصا شده‌است: ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی؛ توانمندسازی سالمندان؛ حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان؛ تقویت حمایت‌های اجتماعی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی؛ توسعه زیرساخت‌های موردنیاز در امور سالمندی و تأمین منابع مالی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان. سپس در این سند طی مراحل مختلف، راهبردها و سیاست‌های اجرایی تدوین شده است.

همچنین، فایل الکترونیکی تمام متن سند بر روی سایت معاونت امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار