حسینی خبر داد

تعیین تکلیف حدود ۱۰۲ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت که آموزش و پرورش در سال ۹۹ از بحران کرونا که یکی از سخت ترین، پرچالش ترین و طولانی ترین وقفه‌های آموزشی را رقم زد، سربلند بیرون آمد.

کد مطلب: ۱۱۷۴۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تعیین تکلیف حدود ۱۰۲ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار افزود: استفاده از بستر شبکه شاد و تولید محتوای الکترونیکی آموزشی، اقدام بسیار موثر با هدف استمرار فعالیت‌های دانش‌آموزان، در زمان شیوع کرونا بود.

وی افزود: ویروس کرونا در کنار مشکلات مختلف، فرصت‌هایی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرد؛ بطوریکه خانواده‌ها با جریان آموزشی همخوان و نزدیکتر شدند و فناوریهای نوین و هوشمندسازی مدارس، گام‌های شتابانی را طی کرد.

حسینی گفت: همچنین بحران کرونا سبب شد خانواده‌ها اهمیت نظام تعلیم و تربیت را بیشتر درک کنند، معلمان از منزلت بیشتری برخوردار شدند و نهضت تولید محتوا در بخش‌های مختلف، شکل گرفت.

معاون وزیر با بیان اینکه در سال گذشته، ۲۵ مشکل آموزش و پرورش که برخی از آنها تبدیل به مشکلات مزمن شده بود، پس از سالها از روی میز برداشته شد که یکی از مهمترین آنها، در حوزه نیروی انسانی بود اظهار کرد:در این راستا، برای افزایش انگیزه معلمان و ارتقای مهارت آنها، سنجش صلاحیت‌های علمی و رتبه بندی بر اساس صلاحیت، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در دولت دوازدهم و در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، رتبه بندی معلمان طی ۴ مرحله اجرا شد که البته نه رتبه بندی، بلکه کمک به رتبه بندی بود اما لایحه رتبه بندی معلمان اواخر سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید که روانه مجلس شده است.

معاون وزیر گفت: اقدام دیگر برای افزایش انگیزه معلمان، گسترش و توسعه صلاحیت های معلمان بوده است. همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که معلمان فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان، وارد آموزش و پرورش شوند.

وی ادامه داد: مقرر شد وضعیت نیروها برای یکبار مشخص شود که در این راستا، حدود ۱۰۲ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش، در حال تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار