ذوالفقاری: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری است

تهران (پانا)- معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت اصل بر نرفتن سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری است.

کد مطلب: ۱۱۷۱۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ذوالفقاری: اصل بر نرفتن سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در شصت و یکمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: اصل برنرفتن به سفر و جابجایی بین شهری است، و پروتکل‌ها، پشتیبانی، تجهیزات تخصصی و آموزش در این خصوص باید صورت بگیرد. وزارت بهداشت هم الزامات ورود به داخل کشور را به هلال احمر، وزارت امور خارجه، نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی اعلام کند.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی اظهار کرد: اصل بر نرفتن به سفر و پرهیز از هر گونه جابجایی بین شهری است. سفر به شهرها و از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است و از امروز که رنگ بندی شهرها اعلام می‌شود، تا ۱۵ فروردین ماه به همان منوال خواهد بود.

رییس کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: چنانچه در طول تعطیلات وضعیت شهری تغییر کند و قرمز یا نارنجی شود، مسافرین ۷۲ ساعت مهلت دارند که از آن شهر خارج شوند و مسافری هم نمی‌تواند وارد آن شهر شود.

بر اساس لیست اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد وضعیت شهرها از منظر روند بیماری ۴۰ شهر در وضعیت نارنجی و قرمز قرار داشته و مابقی شهرها آبی و زرد هستند. اسامی شهرها در اطلاعیه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا منتشر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار