ماجرای یک بی عدالتی؛ وقتی بانک کشاورزی تلاش یک معلم را نابود می کند+ جوابیه بانک کشاورزی

تهران (پانا) - پانا روز گذشته در گزارشی بخشی از دغدغه‌ها و مصائب معلمی تولیدکننده را روایت کرد. لقمان صادقی معلم نمونه شهر اردبیل با آورده نقدی و سرمایه اطرافیان خود و تسهیلاتی که از بانک‌ کشاورزی دریافت کرد واحد صنعتی مرغ‌ تخم‌گذار را راه‌اندازی کرد اما مشکلات تولید از جمله شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در آن سال‌ها، رکود بازار و کاهش شدید فروش موجب شد تا تسهیلات این واحد تبدیل به بدهی شود.

کد مطلب: ۱۱۶۸۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای یک بی عدالتی؛ وقتی بانک کشاورزی تلاش یک معلم را نابود می کند+ جوابیه بانک کشاورزی

در گزارش خبرگزاری پانا با عنوان «ماجرای یک بی عدالتی؛ وقتی بانک کشاورزی تلاش یک معلم را نابود می کند» ، پیرامون مشکلات این تولیدی عنوان شد مسائلی که در خرید نهاده‌های مورد نیاز تولید وجود داشت این تولیدکننده را مجبور به خریدهای چکی و اقساطی از بازار آزاد کرد و بانک نیز دیگر حاضر به پرداخت تسهیلات به او نشد. این چرخه باطل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، کسادی و رکود در بازار و خریدهای نسیه نهاده‌های تولید مشکلات این تولیدکننده را تا آنجا افزایش داد که بانک کشاورزی بخش عمده این واحد تولیدی را به تملک خود درآورد و در ادامه آنگونه که این تولیدکننده اعلام کرده است این واحد در قالب مزایده به فردی حقیقی به ثمن بخس واگذار می‌شود.

روابط عمومی بانک کشاورزی در پاسخ به مطلب مندرج در خبرگزاری پانا با عنوان «ماجرای یک بی عدالتی؛ وقتی بانک کشاورزی تلاش یک معلم را نابود می کند» ، اعلام کرد:

1- آقای لقمان صادقی که به شغل شریف معلمی اشتغال دارد،ای کاش وقت گرانبهای خود را فقط صرف آموزش آینده سازان این کشور می کرد و از ورود به حیطه شغل تخصصی دیگری که نیاز به فعالیت شبانه روزی دارد اجتناب می ورزید تا نه خود و نه پرداخت کنندگان تسهیلات را گرفتار می کرد.

2- این معلم عزیز،در سال های ۱۳۷۶-۱۳۷۷ در قالب یک شرکت برای احداث و راه اندازی یک واحد مرغداری تخمگذار از بانک کشاورزی استان اردبیل تسهیلاتی دریافت کرد که بعد از گذشت نزدیک به سیزده سال به دلیل عدم ایفای تعهدات قراردادی و پرداخت بدهی خود،محل اجرای طرح وی به تملک بانک در آمد.در راستای حمایت از ایشان درسال ۱۳۹۷با پیشنهاد این بانک و موافقت شورای عالی اعتباری و وصول مطالبات اداره مرکزی تهران، امکان بهره مندی این شرکت از مزایای بخشنامه بند(و) تبصره۱۶ قانون بودجه سال۱۳۹۶ فراهم شد که علیرغم پیگیری های متعدد بانک، هیچ اقدام مثبتی از طرف این شرکت صورت نپذیرفت.

3- از تاریخ تملیک تا سال۱۳۹۸ علیرغم گذشت ۹سال، در راستای حمایت از تولید مذاکرات متعددی با ایشان برای تعیین تکلیف واحد مذکور و اقاله به وی انجام شد که متاسفانه به نتیجه نرسید، ولاجرم در راستای راه اندازی طرح های راکد و همچنین انجام وظایف قانونی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال، ملک مبحوث عنه در سال۱۳۹۸ بعداز انجام مراحل قیمت گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری از طریق مزایده عمومی به فروش گذاشته به برنده مزایده واگذار شد.

4- بانک کشاورزی به همان شکل که با پرداخت تسهیلات از متقاضیان وتولیدکنندگان حمایت می کند براساس قانون موظف به وصول مطالبات هم هست وتمام امور مربوط به بدهی های معوق آقای لقمان صادقی ،مسیر قانونی ومطابق مقرارت را طی کرده است.

5- در پاراگرافی از مطلب منتشر شده با این عنوان که بهترین زمان عمر خود را به عنوان محکوم مالی در زندان گذرانده است نیز اعلام می دارد؛زندانی بودن مشارالیه هیچ ارتباطی به پرونده بدهی ایشان در این بانک نداشته است. علی ایحال تمام اقدامات بانک در راستای ضوابط و قوانین موضوعه و حمایت از حقوق بیت المال و راه اندازی سرمایه‌های راکد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار