در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

مهلت ۲ ماهه دستگاه‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات ملکی و ساختمانی در سامانه سادا

تهران (پانا) -نمایندگان مردم در مجلس دستگاه‌های اجرایی به استثنای نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی را مکلف به ثبت اطلاعات ساختمانی در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرائی کردند.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مهلت ۲ ماهه دستگاه‌های اجرایی برای ثبت اطلاعات ملکی و ساختمانی در سامانه سادا

نمایندگان در نشست علنی نوبت سوم امروز (سه‌شنبه 12اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با جز (1)بند (ب) و بند (ج) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در جز (1) بند (ب) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: استانداران موظفند به منظور تکمیل یا احداث مجتمع‌های اداری شهرستان‌ها، پیشنهاد فروش ساختمان‌های ملکی دستگاه‌های اجرائی زیرمجموعه قوه مجریه مستقر در شهرستان‌های استان را به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتاد و سوم (83) قانون اساسی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه نماید. دستگاه اجرائی مربوطه پس از تصویب موضوع در شورا مکلف به فروش اموال مذکور و واریز درآمد حاصله به ردیف درآمد عمومی 210201 این قانون نزد خزانه‌داری کل‌ کشور است. درآمد حاصله پس از مبادله موافقتنامه، صرف تکمیل یا احداث مجتمع اداری همان شهرستان‌ها می‌شود.

شمول این حکم درمورد دستگاههای زیر نظر مقام معظم رهبری منوط به إذن ایشان است.

در جز (1)بند (ج) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: دستگاه های اجرائی موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه به استثنای اماکن نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی مکلفند اطلاعات ساختمان‌ها، فضاهای اداری و غیراداری، املاک و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول از جمله انفال در اختیار خود (اعم از دارای سند مالکیت و یا فاقد سند مالکیت، اجاره‌ای، وقفی) را تا انتهای اردیبهشت ماه سال 1400 در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرائی (سادا) ثبت و تکمیل نمایند. استانداران بر ثبت، تکمیل و صحت‌سنجی اطلاعات استانی نظارت می-نمایند.پرداخت هرگونه اعتبارات از جمله طرح های تعمیرات اساسی و ماشین آلات و تجهیزات، هزینه آب و برق در سال 1400 و همچنین هر گونه پرداخت برای تجهیز، نگهداری و سایر هزینه ها از محل درآمدهای اختصاصی، سایر منابع و یا اعتبارات و منابع شرکت های دولتی برای موارد ثبت نشده در سامانه سادا ممنوع است.عدم اجرای این بند توسط کارکنان دستگاهها به منزله تصرف در اموال و وجوه عمومی است.وزارت امور اقتصادی و دارائی مجاز است راساً نسبت به شناسائی املاک و اراضی دولتی اقدام کند و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور چنانچه تا پایان شهریور ماه سال 1400 در سامانه سادا ثبت نشود نسبت به اصلاح سند مالکیت و یا مستند سازی آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید. وزارت امور اقتصادی و دارائی مکلف است در مقاطع شش ماهه نسبت به ارائه گزارش برآورد ارزش مجموع اموال و دارائی های غیرمنقول ثبت شده در سامانه سادا و دستگاه های بهره بردار آنها به سازمان برنامه و بودجه کشور و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اقدام نماید.

در جز (2) بند (ج) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: دستگاه‌های اجرائی دارای سامانه املاک و اراضی مکان محور از جمله سازمان نقشه‌برداری، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت نیرو سازمان ثبت اسناد واملاک کشور سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری‌ها و پست جمهوری اسلامی ایران مکلف به همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی و رایگان با سامانه مذکور هستند.

در جز (3) بند (ج) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است رأساً نسبت به شناسایی املاک واراضی دولتی اقدام و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به اصلاح سند مالکیت و یا مستندسازی آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید.

وزارت آموزش و پرورش مکلف است نسبت به مستند سازی املاک خود از محل اعتبار پیش بینی شده در ردیف 127612 اقدام نماید.

آیین ­نامه اجرائی این بند به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی ودارایی به تصویب هیأت وزیران می‌­رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار