شریعتمداری: ۶۷ درصد بیکاران ناشی از کرونا به فعالیت خود بازگشتند

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد تا پایان خرداد امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول قانون بیمه بیکاری کرونا شدند و مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند و ۶۷ هزار نفر باقی ماند که مستمری آنها نیز پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۷۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
شریعتمداری: ۶۷ درصد بیکاران ناشی از کرونا به فعالیت خود بازگشتند

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در همایش ملی خانه‌های بهداشت کارگری برتر و رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب گفت: ۳۵۰۰ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی ۵۰ تا ۵۰۰ نفری تشکیل شده است. بالا بردن آگاهی بهداشتی، پایش وضعیت بهداشتی جسمی و روحی کارگران توسط این خانه‌های بهداشت انجام می‌دهند و در حوزه فنی و ایمنی نیز بازرسانی توسط وزارت تعاون در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا محوری جهت ایمنی کارگران ایجاد شود.

وزیر تعاون گفت: میزان حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافت و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر کمتر از ۵ نفر فوتی ثبت شده است و میزان جراحت‌ها نیز به ازای هر صدهزار نفر کمتر از ۶۳ نفر بود.

وی درباره آمار بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز تامین اجتماعی گفت: ۹۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز تامین اجتماعی بستری شدند و ۹۰ درصد با سلامت کامل ترخیص شدند.

شریعتمداری درخصوص آمار بیکاران ناشی از بیماری کرونا گفت: تا راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری در اسفند ماه سال گذشته ۸۵۰ هزار نفر بیکاری اجباری داشتند، در مجموع تا پایان خردادماه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشمول قانون بیمه بیکاری کرونا شدند و مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند و ۶۷ هزار نفر باقی ماند که مستمری آنها نیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۶۷ درصد از بیکاران ناشی از شیوع کرونا به کار و فعالیت خود بازگشتند.

در پایان این مراسم به صورت نمادین از چهار کارفرمای نمونه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار