مدیران مدارس با ایثارگری پرچم آموزش را بر افراشته‌‌اند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد مدیران مدارس استان در شرایط بحرانی یک سال گذشته، استوار و ایثارگرانه با رهنمودهای مقام عالی وزارت، پرچم آموزش را بر افراشته نگه داشتند.

کد مطلب: ۱۱۶۵۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس با ایثارگری پرچم آموزش را بر افراشته‌‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز بصورت زنده در بستر برنامه شاد با مدیران مدارس استان آذربایجان غربی گفتگو کرد.

پیش از سخنرانی وزیر آموزش و پرورش، «مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در خصوص وضعیت آموزشی و پرورشی این استان اظهار کرد: مدیران مدارس استان در شرایط بحرانی یک سال گذشته، استوار و ایثارگرانه با رهنمودهای مقام عالی وزارت پرچم آموزش را بر افراشته نگه داشتند و از فضای آموزشی صیانت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی جاری 625 هزار و 550 دانش آموز در 5089 مدرسه استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: 180 هزار نفر از دانش آموزان استان در 3134 مدرسه روستائی و 445 هزار نفر نیز در 1955 مدرسه شهری مشغول تحصیل هستند.

منافی ادامه داد: 20 هزار و 950 معلم رسمی و غیررسمی، 280 نفر پرسنل وظیفه، 4025 نفر حق التدریس، 5983 نفر مدیر و معاون اجرائی و 1394 نفر مربی پرورشی، بهداشت و مشاور در آموزش و پرورش استان ارائه خدمت می کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: بیش از 363 هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع ابتدائی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 296 هزار نفر (83 درصد) از طریق شبکه شاد، 21 هزار و 857 نفر بصورت حضوری در مناطق عشایری و روستایی و 58 هزار نفر از طریق بسته های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: تاکنون 278 هزار و 950 بسته آموزشی در بین دانش آموزان استان توزیع شده است.

منافی گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از 317 هزار نفر از دانش آموزان استان از طریق شبکه های تلویزیونی و تماس تلفنی آموزشهای لازم را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: بیش از 261هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 219 هزار نفر (84.82 درصد) از طریق شبکه شاد و مابقی از طریق شبکه های تلویزیونی و بسته های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: 4994 نفر از مدیران مدارس استان نیز، در شبکه شاد حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار