آسیب های ورود بی‌ مقدمه دانش‌آموزان به جامعه جهانی اینترنت

شهرقدس (پانا)- خلاء آموزشی موجود در آموزش مجازی باعث شده تا خستگی بر تن معلمانی که خالصانه برای یادگیری دانش‌آموزان تلاش می‌کنند، بماند‌.

کد مطلب: ۱۱۶۱۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آسیب های ورود بی‌ مقدمه دانش‌آموزان به جامعه  جهانی اینترنت

در جریان برگزاری مسابقات ملی مناظره دانش‌آموزی، امیرحسین افشانی و مهدی شیخ غفاری، دو عضو تیم مناظره کننده شهرقدس درباره اولویت آموزش حضوری به مجازی در شرایط عادی اینچنین عنوان کردند: ما نماینده دانش‌آموزان هستیم و هدف ما از شرکت در این مناظره، بیان مشکلات دانش‌آموزان با تحصیل مجازی است.

شیخ‌ غفاری گفت: مردم همیشه در برابر تغییرات از خود واکنش نشان می‌دهند و اگر قبل از اعمال تغییرات فرهنگ‌سازی نشود مردم مقاومت بیشتری می‌کنند. خیلی از دانش‌آموزان در این خلاء آموزشی با بکارگیری روش‌های غلط توانستند نمره خوبی در امتحانات کسب کنند و این کار عدالت آموزشی را خدشه‌دار کرد و یکی از ارکان اصلی دین ما رعایت عدالت در همه زمینه‌ها است.

او افزود: در شرایط عادی معلمان ساعت‌های مشخصی را صرف آموزش در مدرسه می‌کردند و مابقی زمانشان را به خانواده خود اختصاص می‌دادند، در برخی ازماه‌ها امتحان کتبی می‌گرفتند که نیاز داشت چند روز را به تصحیح برگه‌ها در خانه بپردازند و اما الان در آموزش مجازی ساعت کاری معلمین افزایش شدیدی یافته است.

غفاری تصریح کرد: معلمان زمانی را برای ضبط کلیپ، آموزش آنلاین، طرح چندین نمونه سوال متفاوت، توجه به یکی بودن سطح سوالات در جهت رعایت عدالت، پاسخگویی شبانه روزی به همه دانش‌آموزان و کارهای دیگری را با همان حقوق سابق و بدون هیچ چشمداشتی انجام می‌دهند. اما تعداد انگشت شماری از معلمین هستند که فعالیت زیادی در فضای ‌مجازی ندارند، وقتی دانش‌آموز با تقلب در امتحانات نمرات غیر حقیقی کسب می‌کنند باعث نادیده گرفته شدن مهم‌ترین معیار ارزیابی فعالیت معلمان می‌شوند و بدین ترتیب خستگی معلم‌های دلسوز در تن آنها باقی می‌ماند.

در ادامه افشانی، سرگروه تیم شهید سلیمانی عنوان کرد: با توجه به مسلمان بودن ملت ما مطالب متناسب با دین ما در اینترنت بسیار محدود است، در اوایل ورود اینترنت فقط والدین از اینترنت استفاده می‌کردند، دولت استفاده برخی از سایت‌ها را برای آنها با محدودیت و فیلتر روبرو کرد، اما اکنون ما اینترنت را بدون هیچ آموزش و فرهنگ‌سازی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم و این یعنی ورود دانش‌آموزان کودک و نوجوان به جامعه جهانی اینترنت.

او افزود: تا زمانی که فضایی امن برای آموزش (اینترنت ملی) طراحی نشود، دغدغه خانواده‌ها از حضور فرزندان خود در فضای‌مجازی برطرف نشود و مهم‌تر از همه تا تعیین یک روش مشخص برای ارزیابی یادگیری هر دانش‌آموز و فرهنگ‌سازی صحیح، استفاده از آموزش مجازی به نفع دانش‌آموزان ما نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار