آزمون تربیت مربی دوره آموزشی پایه هلال احمر در زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد آزمون تربیت مربی دوره آموزشی پایه هلال احمر این استان با حضور 130 نفر از اعضا در حوزه جوانان و داوطلبان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آزمون تربیت مربی دوره آموزشی پایه هلال احمر در زنجان برگزار شد

به گزارش جمعیت هلال احمر استان زنجان، علی طاهری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری آزمون تربیت مربی دوره آموزشی پایه افزود: هلال احمر با هماهنگی سازمان داوطلبان و جوانان برای تامین مربیان مورد نیاز در هلال احمر به منظور تدریس در دوره‌های پایه مهارت‌های داوطلبی، خانه‌های هلال، آمادگی در برابر مخاطرات و طرح دادرس اقدام به برگزاری این آزمون همزمان با سراسر کشور کرده است.
وی تاکید کرد: آزمون تربیت مربی دوره آموزشی پایه به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پذیرفته شدگان در این آزمون برای تدریس در دوره های آموزشی کمک های اولیه باید در دوره تربیت مربی کد 3 شرکت کرده و در صورت اخذ مدرک به عنوان مربی کد 3 کمک های اولیه خواهند بود.
طاهری یادآوری کرد: استان زنجان در زمان حاضر 105 مربی خانم و آقا در سطح استان دارد که این مربیان در حال حاضر برای کارکنان دستگاه های اجرایی و اعضای خانه‌های هلال در گروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آموزش های مورد نیاز را ارائه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت های مالی گسترده در بحران می‌شود.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از طرفی نیز آمادگی در برابر مخاطرات، اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم در مناطق مختلف شهری و روستایی در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح محسوب می‌شود.
طاهری اظهار کرد: هر چه این آموزش‌ها بیشتر شود و جامعه هدف بیشتری را در جامعه تحت پوشش قرار دهیم، خود مردم می‌توانند در ساعت های اولیه حوادث طبیعی و غیرطبیعی تا رسیدن نیروهای امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار