مدیرسازمان دانش آموزی خراسان جنوبی خبر داد:

خبرگزاری دانش آموزی پانا، اولین کانون آموزشی برای حضور دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری است 

بیرجند(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی خبرگزاری دانش آموزی پانا را به عنوان اولین کانون آموزشی برای حضور دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری دانست.

کد مطلب: ۱۱۵۸۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری دانش آموزی پانا، اولین کانون آموزشی برای حضور دانش آموزان علاقه مند به حرفه خبرنگاری است 

محمدرضا بااطمینان، مدیر سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی در آئین اختتامیه دوره آموزشی خبرنگاران پانا که در محل سازمان دانش آموزی استان به تفکیک جنسیت برای خبرنگاران دانش آموز دختر و پسر به مدت 6روز برگزار شد در گفت و گو با پانا گفت: دوره های آموزشی ویژه خبرنگار دانش آموزان پانا با مباحث اصول خبرنویسی، مصاحبه و گزارش نویسی با تدریس مدرسین پانا برگزار شد.
او افزود: تعداد 6دانش آموز خبرنگار دختر و 6دانش آموز خبرنگار پسر طبق سهمیه اعلام شده از سوی سازمان مرکز در این دوره های آموزشی شرکت کردند که بعد از کسب آموزش های لازم به عنوان خبرنگار فعال پانا فعالیت خواهند کرد.
بااطمینان ادامه داد: دانش آموز خبرنگاران پانا باید با فراگرفتن آموزش های لازم و ورود به مسائل اجتماعی بتوانند در آینده به عنوان یک نیروی زبده و فعال اجتماعی وارد دنیای خبر شوند.
مدیرسازمان دانش آموزی استان گفت: افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان از جمله موارد بسیار مهمی است که از طریق خبرگزاری پانا به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها دنبال می‌شود تا علاوه بر آشنایی با فنون خبرنگاری، این مهارت نیز تقویت شود.
بااطمینان بااشاره به اینکه اولویت فعالیت خبرگزاری پانا انعکاس خبرهای آموزش و پرورش است افزود: بحث آموزش و تربیت خبرنگار باید در بین دانش آموزان هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شعار هر مدرسه یک خبرنگار در سطح استان محقق شود.
وی افزود: خبرگزاری پانا تنها خبرگزاری دانش آموزی جهان است که تلاش دارد با برانگیختن حس مسئولیت پذیری و آموزش و آشنایی دانش آموزان با سواد رسانه ای، در تربیت اجتماعی دانش آموزان نقش موثری را ایفا کند.
مدیر دانش آموزی استان گفت: خبرنگاران به مثابه چشم بینا و گوش شنوای جامعه، می توانند با استفاده از ظرفیت خود، زمینه اصلاح مستمر مسیر حرکت افکار عمومی را فراهم و با شناخت نیازهای مردم و انتقال دو سویه انتظارات، خواسته ها و نیازها بین مردم و مسئولان، نقش ویژه خود را در تعالی کشور ایفا کنند.
بااطمینان از مدرسین، مسئول و کارکنان خبرگزاری پانا استان برای برگزاری این کارگاه آموزشی قدردانی کرد و تداوم برگزاری این کارگاه ها را برای فرهنگیان و دانش آموزان علاقه مند خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار