در گفت‌وگو با پانا؛

بی‌حرمتی به رئیس‌جمهوری پسندیده نیست، باید برخورد شود

تهران (پانا)‌ - نماینده مهاباد و رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی رفتارها و توهین‌ها به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از رسانه ملی را ناپسند خواند و تاکید کرد باید با این رفتارها برخورد شود تا دیگر این مسائل تکرار نشود.

کد مطلب: ۱۱۵۷۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بی‌حرمتی به رئیس‌جمهوری پسندیده نیست، باید برخورد شود

جلال محمودزاده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به رفتارهای نامتعارف اخیر از قبیل سیلی زدن یک نماینده به مامور راهور، کتک خوردن یک سرباز از یک قاضی در شهرهای شمالی کشور و توهین‌ها به رئیس‌جمهوری از رسانه ملی، تاکید کرد: « علی‌رغم اینکه منتقد عملکرد دولت در مساله معیشت و اشتغال و ... هستیم ولی این انتقاد با توهین بسیار تفاوت دارد. باید چارچوب اخلاقی در فعالیت‌های سیاسی رعایت شود.»

نماینده مهاباد یادآور شد: «کسی که رای 24 میلیون نفر از مردم را دارد، شاید مشکلاتی هم از نظر اجرایی داشته باشد، این دلیل نمی‌شود که به او بی‌حرمتی کنند. واقعا پسندیده نیست و جامعه از این مسائل بیزار است.»

وی ادامه داد: «ما باید به سمت و سوی انتقاد سازنده حرکت کنیم، علی رغم اینکه انتقاد داریم راهکار هم ارائه دهیم. انتقاد خیلی راحت است بدون اینکه راهکاری بدهیم می‌توانیم انتقاد کنیم. باید به رئیس‌جمهور گفت که شما این کار را انجام ندادید، راهش این بود و این هم راهکار آن. نه اینکه کسی بیاید بگوید رئیس‌جمهور را باید اعدام کنید یکی بگوید پای منقل نشسته است. این در شان یک ایرانی نیست که این حرف‌ها را بزند.»

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: «شخصیت‌های سیاسی باید مراقب صحبت‌کردن‌هایشان باشند. باید بدانند که چنین صحبت‌هایی تاثیراتی بد در جامعه خواهد داشت. چند ماه دیگر ما انتخابات داریم، باید طوری رفتار کنیم که مردم روحیه شرکت در انتخابات را داشته باشند و پای صندوق بیاییند و به رئیس‌جمهور آینده و به شورای آینده خود رای دهند.»

محمودزاده با بیان اینکه این شیوه‌های رفتاری از هر کسی که باشد ناپسند است، باید جمع شود و جامعه آن را نمی‌پذیرد، افزود: «باید با این رفتارها و صحبت‌ها برخورد شود؛ اگر برخورد و نظارت کافی نباشد شاید این رفتارها ادامه پیدا کند. برای هر جرمی، قانون یک برخوردی را مشخص کرده است که اگر بدون در نظر گرفتن مسائل جناحی و سیاسی انجام دهند و اعمال کنند، دیگر شاهد این رفتارها نخواهیم بود.»

وی تاکید کرد: «کسانی که از قانون تخطی می‌کنند، چه اصولگرا، چه مستقل و چه اصلاح‌طلب در صورتی که از مسیر قانون منحرف شدند و قانون‌شکنی کردند، اگر برخورد قانونی با آن‌ها صورت بگیرد، مطمئنا این مساله به سمت اصلاح پیش خواهد رفت. در غیر این صورت تکرار خواهد شد.»

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی افزود: «در شرایط موجود که این همه درگیر مسائل اقتصادی و معیشتی هستیم، بیان این مسائل که اخلاقی نیست و گاها مشکلاتی در جامعه ایجاد می‌کند، به مصلحت نیست. راهش این است در چارچوب قانون نه کمتر و نه بیشتر با افرادی که چنین رفتارهای دارند، برخورد شود.»

محمودزاده تاکید کرد: «به همه کسانی که در جناح‌های سیاسی مختلف فعالیت دارند توصیه می‌کنم که اخلاق را همیشه رعایت کنند و میزان و خداوند را بالای سر خود در نظر بگیرند و درست رفتار کنند. اگر ما این مسائل را رعایت کنیم مشکلات حل خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار