تاکید دادستان تهران بر بی‌اعتنایی قضات بر حواشی پرونده‌ها

تهران (پانا) - دادستان تهران بر اهمیت استقلال رأی قضات، بی‌اعتنایی آنان به حواشی پرونده‌ها و نفوذناپذیری در مقابل فشار جریان‌ها و اراده‌های معطوف به تأثیرگذاری بر روند رسیدگی‌ها و انحراف پرونده‌ها تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۷۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید دادستان تهران بر بی‌اعتنایی قضات بر حواشی پرونده‌ها

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، علی القاصی مهر در دیدار با مدیران و قضات دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تهران (دادسرای ناحیه ۳۲) اظهار داشت: کیاست و زیرکی و مقاوم سازی خود در مقابل آسیب ها، تهدیدها و لغزش‌ها لازمه کار در دادسرای ویژه جرایم اقتصادی است.
وی ضمن تشریح اهمیت رسیدگی به جرایم اقتصادی در جلب اعتماد افکار عمومی به قوه قضاییه در سطح کلان فزود: بخش عمده‌ای از عملکرد قوه قضاییه در گروی عملکرد دادسرا و دادگاه‌های جرایم اقتصادی است زیرا عمده پرونده‌های کلان اقتصادی در این حوزه رسیدگی می‌شود.
القاصی مهر به هزینه بر بودن مبارزه با فساد و حساسیت‌های کار در این حوزه اشاره کرد و گفت: اجرای صحیح عدالت و قانون در کوتاه کردن دست مفسدان از بیت المال و اموال عمومی مسئولیت بسیار سنگین، مهم و اثرگذاری در گستره ملی و فراملی دارد که به لحاظ بازدارندگی و پیشگیری وضعی اثرات زیادی در سیستم و دستگاه هدف و اهمیت بالایی نزد افکار عمومی دارد.
دادستان تهران با بیان اینکه کسی که از بیت المال دزدی و به حقوق عمومی خیانت کرده، در واقع به ۸۰ میلیون نفر در جامعه ظلم کرده، تأکید کرد: همانطور که مسئولیت ما در فرایند رسیدگی در قبال کل جامعه است، در عین حال باید ارزش و اهمیت کار برای همه مردم و در راستای استیفای حقوق الناس و حفظ بیت المال باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت هماهنگی با دستگاه‌های ضابط اشاره کرد و با تأکید مجدد بر استقلال بازپرس در حوزه کاری خود تصریح کرد: باید به دستگاه‌های ضابط و مجموعه‌های نظارتی اعتماد کنیم و از تمام امکانات و ظرفیت‌های آنان در کشف حقیقت و شناسایی مفسدان اقتصادی و متعرضان به حقوق مردم و در راستای استیفای حقوق الناس و حفظ بیت المال باشد.
دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین با اشاره به آمار عملکرد دادسرای جرایم اقتصادی بر مبنای موجودی شعب بازپرسی، تحقیق و اجرای احکام و آمار پرونده‌های مسن خواستار تسریع در روند رسیدگی ها، کاهش موجودی پرونده‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های مسن شد و با ارائه راهکارهای مدیریتی و تشویقی بر لزوم افزایش تلاش در این حوزه تأکید کرد.
القاصی مهر بر لزوم افزایش دانش و اطلاعات حقوقی و قضایی قضات و بازپرسان تأکید کرد و اظهار داشت: اشراف کافی بر محتوای پرونده با حصول تجربه به دست می‌آید و جوهره فردی و تلاش و کوشش در این حوزه بسیار مؤثر است.
در این دیدار سرپرست مجتمع جرایم اقتصادی و قضات حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد به طرح مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و دادستان تهران رهنمودهای لازم را برای رفع مشکلات ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار