معرفی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر(۵)

بچه های طوفان، فیلم گل آلود سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

تهران (پانا) – فیلم «بچه های طوفان» به کارگردانی صادق صادق دقیقی در حالی در سی و نهمین جشنواره فلیم فجر شرکت می کند که کارگردان این فیلم از داوران جشنواره خواسته تا در قید اسامی نباشند و به بهانه اینکه فیلم سازی مطرح نیست، آن را رد نکنند. 

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
بچه های طوفان، فیلم گل آلود سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

ماجرای فیلم سازی صادق صادق‌دقیقی، کارگردان «بچه‌های طوفان» رشته بلندی دارد که می توان ساعت ها راجع به آن حرف زد.
این کارگردان سال گذشته با اولین فیلم اجتماعی اش با عنوان «مرده خور» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شرکت کرد که فیلم به شکل کاملا ناقص و خام به دبیرخانه ارایه شده بود. به گفته کارگردان سال گذشته به اشتباه و با راف‌کات فیلم تلاش کرده بودند فیلم «مرده‌خور» را به فجر برسانند که نشد.
فیلم «چهل کچل» صادق صادقی هم که زودتر از مرده خور ساخته شده بود چندان عاقبت خوشی نداشت. این فیلم با شکایت یکی از فیلم نامه نویسان مبنی بر شباهت داستان فیلم به فیلم نامه هایش تا مدت ها اکران نشد و فرصت حضور در جشنواره های خارجی را هم از دست داد. در نهایت مطابق با اعلام خانه سینما در ارتباط با داستان فیلم مقرر شد مبلغ 30 میلیون تومان به فردی که مدعی شباهت فیلمنامه اش با قصه «چهل کچل» شده داده شود تا قضیه تمام شود. این در حالی است که صادق دقیقی معتقد است قصه فیلمش برگرفته از یک باور محلی و برداشت از یک داستان کهن است که هر شخصی می تواند سراغ آن قصه برود و از آن استفاده کند.
در کارنامه این کارگردان فیلم های بزرگ مرد کوچک (1390)؛ تا آمدن احمد (1393)؛ چهل کچل (1395) و مرده خور (1398) به چشم می خورد.

بچه های طوفان چگونه پروانه نمایش گرفت؟
صادق صادق دقیقی امسال با هردو فیلم «مرده خور» و «بچه های طوفان» به جشنواره آمده بود که فقط فیلم بچه های طوفان موفق شد به داوری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر راه یابد و به زعم کارگردان علت رد شدن «مرده خور» حضورش بصورت ناقص در جشنواره سال گذشته بود و البته همان فیلم تجربه ای شد تا بتواند به موقع و کامل فیلم «بچه های طوفان» را به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برساند.
اما ماجرای پروانه نمایش فیلم «بچه های طوفان» چه بود؟ صادق دقیقی معتقد است پروانه نمایش این فیلم بعد از مشکلات ناحقی که بر او روا داشته اند، صادر شد. او گفته بود این فیلم در چند جشنواره خارجی شرکت داده می شود و ناگزیر به دلیل همان مشکلات مالکیتی پس گرفته شده است و در نهایت اولین رونمایی رسمی اش در همین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اتفاق می افتد.

داستان بچه های طوفان
این اثر سینمایی فیلم قصه‌محوری است که در شرایط خیلی سختی ساخته شده است؛ به نحوی که ۸۰ درصد آن زیر باران و در گل‌و لای لوکیشن‌های مازندران می‌گذرد. کارگردان فیلم پیش از این گفته بود: «حتی گاهی مجبور می‌شدیم در یک روز چند تانکر آب صرف طراحی فضاسازی قصه کنیم.»
وی در گفتگویی که پیش از این انجام داده بود از داور زن جشنواره خواسته بود به بازیگر زن این فیلم توجه داشته باشد و او را ببیند. همچنین از داوران جشنواره خواسته بود در داوری‌ها و رقابت بر سر گرفتن سیمرغ‌ها شایسته‌سالاری اتفاق بیفتد و داوران جشنواره نگویند چون فیلمی را فیلمساز غیرمطرح ساخته پس لابد فیلم خوبی نیست.

عوامل ساخت فیلم بچه های طوفان
در فیلم سینمایی «بچه‌های طوفان» به تهیه‌کنندگی پروانه مرزبان بازیگرانی همچون پژمان بازغی، رضا ناجی، مریم بوبانی، سوگل طهماسبی، ونوس حسن‌کانلی، پرهام دلدار و ... ایفای نقش کرده‌اند.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:

آفتاب نیمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق / بابا سیبیلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار