رشد ۸ درصدی حجم و ارزش معاملات در بورس کالا

تهران (پانا) - در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۲۴۹ هزار و ۹۹۳ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۷۵۴ میلیارد و ۴۱۳ میلیون ریال منعقد شد که در حجم و ارزش معاملات با رشد هشت درصدی رو به رو بود.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۸ درصدی حجم و ارزش معاملات در بورس کالا

به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، در هفته‌ای که گذشت تعداد ۲۴۶ هزار و ۸۶۲ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بیش از ۳۴۲۴ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال منعقد شد که انعقاد این تعداد قرارداد با حضور ۱۰ هزار و ۵۴۱ مشتری فعال صورت گرفت.

در معاملات هفته گذشته، تعداد ۸۵۳ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در حالی منعقد شد که ارزش تقریبی ۷.۵ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید.

انعقاد دو هزارو 258 قرارداد آتی پسته نیز به ارزش ۳۲۹ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال رقم خورد.

در هفته گذشته همچنین ۲۰ قرارداد آتی زیره سبز با ثبت ارزش بیش از یک میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس کالا منعقد شد.

به گزارش ایرنا، بورس کالا در سال ۹۸ پر رونق بود و ارزش معاملات این بازار در سال ۹۸ به ارزش معاملات در سال ۹۷ نزدیک شد و ارزش معاملات بازار فیزیکی رشد قابل توجهی را تجربه کرد.
پارسال راه اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده کالایی بر روی زیره سبز و پسته نیز راه اندازی شد که در کنار زعفران سه گانه محصولات مهم کشاورزی را شکل دادند. ظاهرا این بازار خود را مهیای پذیرش محصولات جدیدتر از جمله خرما و زیتون نیز کرده است.

ارزش معاملات بورس کالای ایران در سال ٩٨ به بیش از ۱۶۹ هزار و ۱۲۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان رسید که از نکات قابل توجه معاملات سال گذشته بورس کالا، رشد عمده متغیرهای بازار فیزیکی بود.

بر این اساس در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در سالی که گذشت معامله گران بیش از ۲۶ میلیون و ۳۳۵ هزار تن انواع کالا را در حالی دادوستد کردند که ارزش معاملات این بازار به ۱۳۷ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان رشد کرد؛ حجم و ارزش کل بازار فیزیکی به ترتیب ۶.۱ و ۵۶ درصد رشد را نسبت به سال ۱۳۹۷ تجربه کرد.

همچنین از کل معاملات این تالار حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۸ هزار تن کالا به صورت سلف، ۶۲۵ هزار تن کالا به صورت نسیه و بیش از ۱۵ میلیون و ۳۲۱ هزار تن کالا به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار