
پانا آموزش و پرورش
امانی در وبینار «آموزش برخط، فرصت ها، تجارب و رویکردهای نوین» مطرح کرد
مهارتهای نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال
مهارتهای نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بر ضرورت مهارتهای نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، اولین وبینار آموزشی- پژوهشی از سلسله وبینارهای مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران با عنوان "آموزش برخط؛ فرصت ها؛ تجارب و رویکردهای نوین" با سخنرانی محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف بررسی راهکارهای خلق فرصت های نوین آموزش انلاین روزچهارشنبه ۵ آذر 99 به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
محورهای وبینار:
- نقش خویشتن بانی و خودکنترلی در آموزش مجازی
-ضرورت مهارت های نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش مجازی
-تنوع در ارزشیابی اثربخش در آموزش برخط
- راهبردهای افزایش کارآیی و اثربخشی معلمان در آموزش های مجازی
-تاثیر فضای مجازی در پرورش استعدادها
-شاخصه های آموزش برخط کارآمد
-الزامات و قوانین فضای مجازی
-اخلاق و تربیت در توسعه آموزش مجازی
محمود امانی طهرانی در این وبینار محورهای مهم و ضروری مهارتهای نرم مورد نیاز برای ورود به عرصه آموزش در زیست بوم دیجیتال، نقش خویشتن بانی و خودکنترلی در آموزش مجازی و استفاده بهینه از روشهای نوین یادگیری و یاددهی، شاخصه های آموزش برخط کارآمد وراهبردهای افزایش کارآیی و اثر بخشی معلمان در آموزش های مجازی که تاثیر به سزایی در پرورش استعدادهای دانش آموزان دارد را مورد بحث و بررسی قرار داده و راهکارهایی را برای کلاس داری و ارزشیابی آنلاین ارائه کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از کتاب " روایت نگاری از زیست بوم آموزش بر خط" که در تابستان ١٣٩٩ توسط این مجتمع چاپ شده است، به عنوان اثری فاخر یاد و از نویسندگان و پژوهشگران این اثر تقدیر و تشکر کرد.
مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران؛ به منظور وحدت بخشیدن به فعالیتهای علمی و پژوهشی خود و انسجام و غنای بیشتر این فعالیت ها، نقشه راهی را برای اجرای آنها در 7 گام طراحی و تدوین کرده است که این فعالیت ها در قالب همایش های آموزشی و پژوهشی در قالب ۵پنل مجزا از جمله پنل های: تخصصی، برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء آنان و تجارب جهانی اجرا می شوند.
مجتمع تطبیقی و بین الملل دختران تهران، دو طرح "تریبون برخط" و "دیوار یادگیری" را طراحی کرده است که طرح "تریبون یادگیری بر خط" به منظور خلق فرصت های متنوع یاددهی یادگیری برای تبادل تجارب ارزشمند همکاران در زمینه آموزش برخط و طرح "دیوار یادگیری" برای اشتراک گذاری پروژه های موفق کلاسی و بستر سازی برای بروز خلاقیت و استعداد دانش آموزان، طراحی شده اند.
- 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- 2- نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمیشود.
- 3- نظرات پس از تایید منتشر میشود.