معاون امور صنایع وزارت صنعت اعلام کرد:

تامین مواد اولیه مورد نیاز از روش‌های مختلف ثبت سفارش

تهران (پانا) - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد برای تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی کشور، ثبت سفارش به روش‌های مختلف انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۲۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وزارت صنعت، «مهدی صادقی نیارکی » افزود: روند تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی، از محل تولیدات مواد اولیه داخلی و از طریق واردات به صورت ویژه و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا وزارت صنعت، چند مصوبه ویژه را به ستاد اقتصادی دولت پیشنهاد داده و شاهد حمایت این ستاد و رئیس جمهوری در این زمینه بوده‌ایم.

صادقی نیارکی گفت: همچنین با توجه به اعلام حمایت ستاد اقتصادی دولت و همراهی بانک مرکزی روند ترخیص کالاهای موجود در گمرک نیز سرعت گرفته است.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود تداوم فعالیت و روند تولید واحد صنعتی در کشور دارای اهمیت فراوانی است و به طور قطع مصوبه ستاد اقتصادی دولت به تسهیل روند تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت کمک شایان توجهی خواهد داشت.

طی ماه‌های گذشته اخباری مبنی بر رسوب کالاهای اساسی در گمرکات کشور منتشر که با پیگیری های دولت و تفویض برخی اختیارات به گمرک از ۱۲ آبان ماه ترخیص کالا سرعت بیشتری پیدا کرد به طوری که طی روز نخست یک میلیون تن از اقلام اساسی و ضروری مرتبط با تولید به کشور وارد شد.

براساس آخرین آمار در هفت ماه ابتدایی امسال ۲۵ قلم کالای اساسی به میزان ۱۳ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۸۰۸ تن به ارزش ۶ میلیارد و ۵۷۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۵۶ دلار به کشور وارد شده که نشان از ترخیص یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۵۴۴ تن در هر ماه از ابتدای سال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار