185 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان از نعمت آب شرب بهره مند شدند

زاهدان (پانا) - مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اعلام کرد در سال جاری با اقدامات فنی فوری برای رسیدن به وضع مطلوب و به منظور تامین آب شرب با کیفیت، 185 روستا از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۱۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
185 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان از نعمت آب شرب بهره مند شدند

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علی‌رضا قاسمی اظهار کرد: طی سالیان گذشته، با افت شدید منابع آب شرب روستا‌ها و از سوی دیگر افزایش جمعیت باعث شده تا مطالعات طرح‌های آب‌رسانی روستایی با تجمیع چند روستا و اتصال آن‌ها به منابع آبی پایدار و مطمئن در قالب مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در سمت جنوب استان نیز به منظور توسعه آبرسانی به روستاها و با هدف تأمین آب از منابع پایدار، 5 مجتمع در دست اجراست که با تکمیل این پروژه ها شاخص بهره مندی از آب شرب استان ۱۳ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از جمله این مجتمع ها، مجتمع آبرسانی 261 روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب واقع در شهرستان های چابهار و قصرقند است که از سد زیردان تأمین آب خواهد شد.

قاسمی ضمن تأکید بر تسریع، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها گفت: تسریع در اجرای طرح های آبرسانی یک ضرورت انکارناپذیر است، بدین رو در سال جاری با اقدامات فنی فوری برای رسیدن به وضع مطلوب و به منظور تامین آب شرب با کیفیت، 185 روستای مجتمع آبرسانی 261 روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب با وارد مدار کردن تأسیسات از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی مجتمع با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در حال اجرا است و با عزم و اراده خدمت به مردم برنامه ریزی شده تا اواسط سال 1400 مجتمع تلنگ، پلان و پیرسهراب به بهره برداری کامل برسد که با تکمیل این مجتمع شاخص بهره مندی از آب در سطح استان ۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

قاسمی با اشاره به اهمیت اجرایی پروژه مجتمع زیرمجموعه سد پیشین گفت: با بررسی و ارزیابی گسترده برای تسریع بیشتر در اجرای طرح آبرسانی و با هدف سرعت بخشیدن به برخورداری 213 روستای شهرستان های چابهار، دشتیاری و راسک تحت عنوان مجتمع زیرمجموعه سد پیشین، در حال حاضر شروع عملیات اجرایی از محل آبگیر، خط انتقال آب خام، تصفیه خانه و اتصال خطوط انفصال تا محل بند شیرگوآز در مرحله‌ شروع فرایند انتخاب سرمایه گذار از طریق فراخوان ارزیابی کیفی است که با تکمیل و بهره برداری از طرح مذکور شاخص آب شرب استان 6 درصد ارتقا خواهد یافت.

این مقام مسئول از تکمیل مطالعات و شروع عملیات اجرایی مجتمع 55 روستایی شهرستان کنارک تحت عنوان مجتمع زیر مجموعه سد کهیر خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح با آبرسانی به روستاهای انگور آباد از توابع دهستان کهیر شروع شده است و در صورت تکمیل، که شاخص استانی یک درصد ارتقا خواهد یافت.

قاسمی با اشاره به اینکه 18 روستای بخش مرکزی شهرستان نیکشهر تحت پوشش مجتمع روستاهای زیرمجموعه سد خیرآباد قرار گرفته اند افزود: فاز یک عملیات اجرای خطوط انتقال شروع شده است و در صورت تکمیل شاخص بهره مندی از آب شرب استان ۰/۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل آبفای استان از مجتمع روستایی بریس پسابندر به عنوان پنجمین مجتمع بهره مند از منابع آب پایدار نام برد و گفت: برنامه آبرسانی به 7 روستای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری از دریا و عملیات شیرین سازی آن توسط یک واحد آب شیرین کن در پسابندر در دست اجراست که با تکمیل آن شاخص استان ۰/۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار