افزایش ۳ درصدی تولید سیب در کشور نسبت به سال گذشته

تهران (پانا)-مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش ۳ درصدی تولید سیب در سال جاری می گوید امیدواریم امسال علاوه بر تأمین نیاز داخلی با حمایت‌های لازم، صادرات این محصول نیز رونق یابد.

کد مطلب: ۱۱۴۱۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳ درصدی تولید سیب در کشور نسبت به سال گذشته

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، داراب حسنی افزود: پیش بینی تولید کل میوه‌های دانه دار در سال ۹۹ بر اساس گزارش‌های استان‌ها حدود ۴ میلیون و ۴۶۶ هزار تن است که ۴ میلیون و ۱۲۰ هزار تن آن مربوط به سیب است.

وی درباره میزان ذخیره سیب کشور اظهار کرد: برآورد ذخیره سیب امسال حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که ۳ درصد بیشتر از میزان ذخیره سال گذشته برآورد می‌شود.

حسنی با بیان اینکه بخشی از سیب‌های ذخیره شده کشور صادر می‌شود، خاطر نشان کرد که سال گذشته حدود ۷۴۰ هزار تن از سیب‌های ذخیره شده صادر شد.

وی افزود: بیشترین میزان سیب ذخیره شده در سردخانه‌های کشور در سال جاری متعلق به استان‌های آذربایجان غربی با حدود ۷۵۰ هزار تن و آذربایجان شرقی با ۳۲۰ هزار تن است.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی، سطح باغات سیب کشور را بر اساس آمار سال ۹۸ حدود ۲۵۱ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۲۳۰ هزار هکتار از این سطح، باغات بارور هستند.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ رقم مرغوب سیب در باغات ایران کشت شده‌اند، اذعان داشت: دو رقم اصلی سیب در باغات کشور، رد دلیشز و گلدن دلیشز هستند.

حسنی اشاره کرد: این دو رقم در ۸۵ درصد باغات سیب کشور کشت شده‌اند.

وی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، تهران، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل را از استان‌های قطب تولید سیب نام برد.

حسنی با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد امسال، سال خوبی برای تولید سیب در کشور بوده است، ابراز امیدواری کرد امسال علاوه بر تأمین نیاز داخلی با حمایت‌های لازم، صادرات این محصول نیز رونق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار