رئیس اداره تربیت بدنی داره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

21 درصد از دانش آموزان با چاقی و اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند

اصفهان ( پانا) - علیرضا عابدی رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد یکی از مهمترین بیماری‌های غیرواگیرداری که خانواده ها درگیر آن هستند چاقی و کم تحرکی است.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
21 درصد از دانش آموزان با چاقی و اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند

علیرضا عابدی رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش بزرگی از فعالیت‌های جامعه کاهش یافت، کم تحرکی و نوع تغذیه باعث تغییر در نوع زندگی شد و همین موارد وضعیت جسمانی عده کثیری از جامعه را تحت تاثیر قرار داد که چاقی و اضافه وزن مهمترین آن‌ها است و دانش‌آموزان هم از این موضوع مستثنا نیستند.

وی افزود: یکی از مهمترین بیماریهای غیر واگیری که خانواده ها درگیر آن هستند همین چاقی و کم تحرکی است که متاسفانه ۲۱ درصد از دانش آموزان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

عابدی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهایی که معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده و به عنوان یک طرح در تمامی مدارس و برای همه دانش آموزان اجرا می شود کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد زندگی سالم و فعال است. در این طرح BMI دانش‌آموزان اندازه گیری و افراد چاق و دارای اضافه وزن مشخص می شوند که پس از آن طی ۵ ماه تحت نظر مشاورین تغذیه معلمین ورزش و مراقبین سلامت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: امیدواریم در مرحله دوم که ۱۵ اسفند ماه برگزار می شود، پس از ارزیابی مجدد شاهد کاهش ۳ درصدی دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن باشیم.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل محدودیت های موجود در قشر دختران چاقی و اضافه وزن بیشتری روبرو هستیم و از خانواده‌ها می‌خواهم که فعالیت روزانه و برنامه ریزی شده برای فرزندان خود داشته باشند. معلمین ورزش در سامانه شاد برنامه‌های خود را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و از ساعت هفت و نیم صبح نیز رادیو ورزش و شبکه ورزش برنامه های آموزشی برای دانش آموزان پخش می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار