آسان سازی محتوای کتب درسی در دستور کار معلمان قرار گیرد

شیراز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد آسان‌سازی محتوای کتب درسی به وسیله طرح درس‌نویسی استاندارد در دستور کار معلمان قرار گیرد تا یادگیری برای دانش‌آموزان تسهیل شود.

کد مطلب: ۱۱۳۷۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آسان سازی محتوای کتب درسی در دستور کار معلمان قرار گیرد

محمد فیاض پور در جلسه آسیب‌شناسی آموزش در فضای مجازی استان فارس با اشاره به اینکه منظور از تولید محتوا، محتوایی است که توسط خود معلم تولید شده باشد گفت: محتوای تولیدی توسط معلمان نباید هزینه‌بر باشد و اولیا و دانش‌آموزان را در این شرایط خاص به اجتماع بکشاند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: هر زنگ آموزش در دوره ابتدایی باید 25 دقیقه باشد و نباید معلم و دانش‌آموزان و اولیا را به بهانه افزایش کیفیت آموزش، شبانه‌روز درگیر فضای مجازی کرد.

فیاض پور با اشاره به اینکه جنبه‌های تعاملی در آموزش مجازی باید افزایش یابد بیان کرد: معلمان جنبه‌های تعاملی از جمله: آموزش مهارتهای اجتماعی و ارتباطی را نیز در آموزش مجازی مد نظر قرار دهند تا دانش آموزان دچار مشکلات روحی و جسمی از قبیل مشکل افسردگی، چشمی، اسکلتی و وزنی نشوند ودر رصد و پایش هایی که ما انجام داده ایم این مسایل مد نظر حوزه آموزش استان است و تا حد ممکن رعایت می شود.

وی با تاکید بر اینکه صدای ما معلمان می تواند صدای امید و شادی در خانواده ها باشد و باید اولیا و دانش آموزان را از بسترهای نامناسب فضای مجازی آگاه کرد گفت: نحوه ارائه آموزش به دانش آموزان به دقت توسط کارشناسان آموزش و سرگروه های آموزشی استان بررسی، ارزیابی و پالایش شوند.

فیاض پور افزود: خوشبختانه محتواهای تولید شده توسط معاونت ابتدایی آموزش و پرورش فارس در دوران کرونا جنبه خود آموز دارند و این جنبه مهم توسط کارشناسان حاذق و برجسته مورد تایید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: موثرترین راه کاهش آسیب های فضای مجازی با مشاوره های اساسی و درست انجام خواهد شد که در این بخش باید از ظرفیت مشاورین به نحو احسن بهره برد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در شرایط کنونی راهی جز آموزش مجازی وتلویزیونی و ارسال درسنامه نداریم گفت: انعطاف پذیری، پرورش خلاقیت، همراه سازی اولیا، کاهش هزینه های تردد و مستقل بودن از متغیرهای زمان و مکان از فواید و مزایای آموزش در فضای مجازی است.

در این جلسه معاونین آموزش ابتدایی نواحی 4 گانه شهر شیراز به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود در خصوص آموزش مجازی دانش آموزان پرداختند و مسایل و مشکلات و نقاط ضعف و قوت مسیر پیموده شده را بیان کردند و گزارشی از امتداد بهینه آموزش در سطح نواحی و استان و ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار