تقویت روحیه خودباوری و مشارکت جویی از اهداف مهم‌ برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی است

مشهد(پانا)-مدیر آموزش وپرورش ناحیه 6 مشهد مقدس اعلام کرد شوراهای دانش آموزی یکی از بازوان اصلی مدیران مدارس است که اگر از طرف عوامل مدرسه حمایت شوند می توانند با هم افزایی مثبت در بین دانش آموزان در تحقق اهداف پیش بینی شده در مدارس بسیار موثر باشند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت روحیه خودباوری و مشارکت جویی از اهداف مهم‌ برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی است

نورالله جوانشیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 مشهد مقدس درگفت و گو با پانا درخصوص بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی گفت: امروزه دانش آموزان ما از توانایی های بالقوه ای در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و هنری برخوردار هستند که شوراهای دانش آموزی بسترهای لازم برای به فعلیت رساندن آنها را فراهم می کند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهدمقدس گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی نماد توسعه فعالیت های آموزش و پرورش است و فرصت مناسبی برای مشارکت علمی و عملی دانش آموزان برای توسعه و تقویت فعالیتهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی هنری در مدارس را ایجاد می کند.
وی افزود: وظایف و اهداف شوراهای دانش آموزی به گونه ای تعریف شده است که می تواند به تحکیم و تعمیق باورهای دینی و آموزه های سیاسی و اجتماعی در بین دانش آموزان و تکریم عینی شخصیت فراگیران و تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و کسب مهارتهای اجتماعی کمک کند.
جوانشیری ادامه داد: با وضعیتی که الان با حضور ویروس کرونا ایجاد شده، لزوم حضور و همکاری بین همه افراد و اعضای جامعه را بیشتر کرده و اهمیت همفکری و همدلی را که در فضای مجازی نمود پیدا کرده، بیشتر به نمایش می گذارد. ما در هر حالتی می گوییم که مدرسه هم تعطیل شود، آموزش تعطیل نمی شود و در شرایط اخیر هم همه دیدند که همکاران ما در مدارس لحظه ای آموزش های خود را قطع نکردند.
جوانشیری بیان کرد: همزمان با سراسر کشور در ۳۶۰ مدرسه، ۷۱۰۰ دانش آموز این ناحیه بصورت مجازی نمایندگان خود را در شوراهای مدارس انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین چند هدف دارد که یکی از آنها تربیت سیاسی و اجتماعی است، به نوعی که دانش آموز با تمرین برای ورود به عرصه های اجتماعی و سیاسی تلاش می کند که یکی از آنها فراگیری حقوق شهروندی و انتخابات است.
وی افزود: اعتماد به نفس، خودباوری و مشارکت جویی از مصادیقی است که ما به دنبال آن هستیم که با انتخابات دانش آموزی محقق شود تا با مطالبه گری و پرسش خواهی بر اساس قانون، انتظارات خود را در جامعه به دست بیاوریم. در شرایطی که ما تحت تحریم های شدید و ظالمانه نظام سلطه به رهبری آمریکا هستیم یکی از نمونه‌های بارز همدلی در جامعه و ایجاد روحیه مقاومت همین انتخاباتی هست که دانش‌آموزان برگزار می‌کنند و در شوراهای دانش آموزی در کنار هم برای حل مشکلات تلاش می کنند.
وی ادامه داد: اگر من در دوران دانش آموزی بودم و امکان انتخابات و شوراها به صورت امروزی بود، حتما شرکت می کردم و مطمئن بودم که انتخاب خواهم شد، در شورای مدرسه در مورد همه مسائل فکر می کردم و با همفکری و همکاری با دانش آموزان و اولیاء مدرسه و ایجاد جو تعامل و همکاری، سعی در فراهم کردن زمینه تحصیل مناسبی برای همه داشتم. من الان می بینم که بسیاری از مشکلات با همکاری و همفکری قابل حل هستند و دانش آموزان بسیاری را می توان با استفاده از ظرفیت های خود مدرسه یعنی مدیران، همکاران، معلمان، دانش آموزان و اولیاء آنان کمک کرد تا دوران تحصیل موفقی در مدرسه که قطعه مهمی از زندگی آنان است، داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار