وزیر اقتصاد:‌ در فروش سهام خود عجله نکنید

تهران ( پانا) - وزیر اقتصاد و دارایی ضمن تاکید بر تشکیل مجامع شرکت‌ها، بالا بودن سود شرکت ها، ریل‌گذاری در بازار سرمایه و بازارگردانی خطاب به سهامداران اعلام کرد در فروش سهام خود عجله نکرده و با محاسبه و عقلانیت درست تصمیم بگیرید.

کد مطلب: ۱۱۳۴۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر اقتصاد:‌ در فروش سهام خود عجله نکنید

به گزارش خانه‌ملت، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست امروز کمیسیون‌ها با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست خود با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان درباره دو موضوع واگذاری‌ها و بازار سرمایه در جلسه امروز حضور یافتم.

وی ادامه داد: سوالات درباره واگذاری‌هایی بود که در سنوات گذشته انجام شده بود و در این نشست مستندات قانونی و انطباق قانونی واگذاری ها را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و باید این مباحث میان مجلس و مسئولان ذی‌ربط انجام شود تا در واگذاری ها خطایی رخ ندهد.

دژپسند همچنین با بیان اینکه سوال یکی دیگر از نمایندگان درباره نوع نظارت و عملکرد وزارت اقتصادی در حوزه بازار سرمایه بود، اظهار کرد: شورای عالی بورس و سازمان بورس ارکان بازار سرمایه هستند، ریاست شورای عالی بورس برعهده وزیر اقتصاد بوده و نظارت عالیه، سیاست و سیاستگذاری را بر عهده دارد و سازمان بورس هم وظیفه نظارت عملیاتی و نظارت بر بازار کشور را برعهده دارد. البته در این میان درباره وضعیت موجود بازار سرمایه نیز مباحث و سوالاتی مطرح شد.

از ۳۲۰ شرکت در بازار بورس ۱۸۲ شرکت کارگزار دارند

وزیر اقتصاد و دارایی ضمن تاکید براینکه شاخص بازار بورس طی این چند روز وضعیت مناسبی نداشته است اما بازار سرمایه و آماده شدن زیرساخت های آن براساس شاخص‌ها ارزیابی نمی‌شود، افزود: شاخص ها برآیند انعکاس شرایط پیرامونی است و تصمیمات ما درباره مسایل بر بازار سرمایه اثرگذار است به طور مثال موضوع تاثیر افزایش نرخ سود روی بازار سرمایه که خوشبختانه این موضوع توسط رئیس بانک مرکزی تکذیب و اعلام شد، این موضوع در دستور کار این بانک قرار ندارد و البته قطعیتی هم وجود ندارد که نرخ سود روی افزایش نقدینگی تاثیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون نهاد نظارتی و حاکمیتی در بازار سرمایه به موفقیت‌هایی در زمینه ریل‌گذاری دست پیدا کرده است، گفت: از ۳۲۰ شرکت در بازار بورس ۱۸۲ شرکت کارگزار دارند یعنی نهاد بازارگردان و بازارساز دارند و اوراق تبعی اختیاری می‌توانیم داشته باشیم و بازار سرمایه به این مسائل مجهز شده است.

دژپسند ضمن اعلام یک خبر خوش به سهامداران بازار بورس هم بیان کرد: دارندگان سهام توجه کنند، نرخ سود آوری بسیاری از بنگاه‌ها بسیار بالاست زیرا بنگاه های بورسی، بنگاه های منتخب و گلچین شده و صادراتی هستند و ارزهای صادراتی آنها در زمان بازگشت معاف از مالیات بوده و گاهی اوقات نرخ سود آنها به ۳۷۷ درصد هم رسیده است. P/E برخی بنگاه‌ها اکنون به چهار رسیده و این موضوع بیانگر آن است که سهام آنها ارزنده هستند.

ریل‌گذاری و اطلاع‌رسانی؛ بهترین حمایت دولت از سهامداران است

وزیر اقتصاد و دارایی خطاب به سهامداران تاکید کرد: خواهش می‌کنم، با توجه و تأمل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنید، اگر مردم مقداری با تاملدر این مورد برخورد کنند دیگر مجبور به ارزان‌فروشی نخواهند شد. به ما می‌گویند چرا حمایت نمی کنید، در صورتی که بهترین حمایت دولت ریل‌گذاری و تعیین سیاست ها و اطلاع‌رسانی است و خوشبختانه اکنون مجامع تشکیل شده و سودآوری ها هم بالاست.

وی تصریح کرد: زمانی که پوزیشن ارزی یک بنگاه در شرایط کنونی مثبت است، حتماً این موضوع برایش اعتبار آور خواهد بود بنابراین مردم بدون داشتن عجله سهام خود را ارزان نفروشند اگرچه سهامداران مالک و تصمیم گیر هستند و بنده نمی توانم به آنها بگویم نگاه دارید یا بفروشید. تنها توصیه کوتاه من به مردم و سهامداران این است که با توجه به تشکیل مجامع شرکت‌ها، بالا بودن سود شرکت ها، ریل‌گذاری در بازار سرمایه و بازارگردانی در فروش سهام خود عجله نکرده و با محاسبه و عقلانیت درست تصمیم بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار