اسلامی : 400 هزار مسکن ملی در دست اجرا است

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 60 هزار واحد نیمه تمام از مسکن ملی رو به اتمام است می‌گوید 400 هزار مسکن ملی در دو بخش بصورت 135 هزار واحد واگذاری زمین به مردم و 265 هزار واحد معرفی به پروژه در دست اجرا است و تمام کسانی که در این دو گروه ثبت‌نام کرده‌اند، تعیین تکلیف و به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و در حال حاضر در بخش پرداخت وجه هستند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اسلامی : 400 هزار مسکن ملی در دست اجرا است

به گزارش خانه ملت، محمد اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 6 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد اظهار کرد: در ابتدا در خصوص موضوع مسکن مروری بر اقدامات وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم. می‌دانید که با توجه به التهاب جنگ روانی و اقتصادی در دو سال گذشته بازار مسکن متأثر از بازار ارز بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با بررسی منحنی رشد مسکن از دهه 70 باید گفت این بازار همواره متأثر از بازار ارز بوده و در واقع نوسانات بازار ارز بر حوزه کالا و خدمات، زمین و مسکن اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها و شیوه‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: تلاش کردیم در این شیوه‌نامه‌ها به ارتباط سازنده‌های مسکن، مردم و دولت کمک کنیم و جریان تولید مسکن را تقویت و کسری مسکن را برطرف کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: با این سیاست و رویکرد از دو سال گذشته متعهد شدم تا مسکن مهر را تکمیل و به اتمام برسانم و طرح اقدام مسکن ملی برای 400هزار واحد را هدف‌گذاری کردم. در این مدت با هماهنگی در سراسر کشور پروژه اقدام مسکن ملی و مسکن مهر تعیین تکلیف شد و شاهد جریان پایدار هستیم به استثنای واحدهایی در برخی شهرهایی که مشکل حقوقی و قضایی دارند، باقی واحدها تعیین تکلیف شده است.

اسلامی با بیان اینکه 60 هزار واحد نیمه تمام از مسکن ملی رو به اتمام است، توضیح داد: 400 هزار مسکن ملی در دو بخش بصورت 135 هزار واحد واگذاری زمین به مردم و 265 هزار واحد معرفی به پروژه در دست اجرا است و تمام کسانی که در این دو گروه ثبت‌نام کرده‌اند، تعیین تکلیف و به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و در حال حاضر در بخش پرداخت وجه هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای طرح مسکن ملی فراخوان گسترده در کشور داده شد، گفت: 4600 نفر متقاضی هستند که پرونده آنها تشکیل شده و اقدامات بعدی آن در شرایط کرونایی در فضای الکترونیکی در حال مدیریت است، در این زمینه نیز با دستگاه‌های ذیربط برای تعیین زمین و در اختیار گذاشتن زمین‌‌ها با تفاهم‌نامه با جامعه فرهنگی، کارگری و نیروهای مسلح اقدام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار