جوابیه آموزش و پرورش مازندران به گزارش یک رسانه

ساری (پانا) - روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش مازندران در پاسخ به گزارش روزنامه تیرنگ تحت عنوان "آمار معلمین معتاد چشمگیر است" جوابیه صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جوابیه آموزش و پرورش مازندران به گزارش یک رسانه

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ متن این جوابیه به شرح زیر است:

جفا به معلمان با آمار موهوم و مغالطه!

معلمی شغل پیامبران است و برای یک معلم همین افتخار بس که نبی رحمت (ص) در حدیثی متواتر، خود را معلم می داند آنجا که فرمود "انّما بُعِثتُ معلماً".

اگر نباشد این سوختن و اشتیاقی که از جنس عشق ناب است، مگر معلمان می توانند روح و جان فرزندان را در زلال دانش شست و شوی دهند و به معنای دقیق کلمه، "انسان سازی" کنند؟ این از ارزش و جایگاه معلم است که همه برآن متفق القولند و کسی سخنی غیر ازین نگفت.

اما درخصوص ارزیابی عملکرد معلمان، آموزگاران، دبیران و دستگاه تعلیم و تربیت استان نیز افکار عمومی را به چالش هایی که همین چندماهه اخیر، ناخواسته بر آموزش و پرورش آوار شد ارجاع می دهیم که چگونه مبتکرانه و خلاقانه پای به فضای مجازی گذاشتند و با تولید محتواهای درسی و به کار بستن انواع مسیرهای دسترسی تلاش کردند آموزش تعطیل نشود.

اگر آموزش و پرورش مازندران در ۹ماهه اخیر دستاوردهای مختلفی در استفاده از فضای مجازی اعم از سامانه مازندمحتوا، جشنواره مجازندران و شبکه آموزش دانش آموزی"شاد"، موفقیتهای بزرگی به دست آورد همه با همت همین معلمان و آموزگاران بود و باید دست مریزاد گفت به این نگاهبانان قلعه علم و دانش هرچند هیچ تجلیلی کفاف فداکاری آنان را نمی کند.

در چنین شرایطی که معلمان و آموزگاران فداکارانه به دل خطر زدند و در برخی موارد در کلاس های مجازی و در برخی موارد نیز به صورت حضوری و نیمه حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی سنگر دانش را مستحکم نگاه داشتند، با عنوان تحلیل رسانه ای، به این قشر فاضل و فرهیخته اتهام اعتیاد زدن، ظلم فاحشی است که موجی از خشم و انزجار در جامعه معلمان ایجاد کرده و اداره کل آموزش و پرورش مازندران به عنوان نماینده قانونی این عزیزان، حق هر نوع دفاع حقوقی را تکلیف خود می داند اما قبل از آن چند نکته را جهت تنویر افکار عمومی و دلجویی از معلمان فداکار ضروری می دانیم:

نخست اینکه چنین تحرکات کور و بی مبنایی در پوشش تحلیل رسانه ای، بر مبنای کدام آمار رسمی و تایید شده تکیه دارد و این رسانه از کدام مرجع قانونی به چنین سندی دست یافت که "آمار معلمان معتاد در مازندران چشمگیر است"؟ رسانه مورد نظر این آمار را از کجا دریافت کرد و مرجع رسمی که چنین آماری را در دست دارد چرا پیش از همه این آمار را به اداره کل آموزش و پرورش مازندران نداد و چرا اینگونه خوراک تبلیغاتی برای معاندان فراهم می کنید و ساده انگارانه گل به خودی می زنید؟ انگیزه شما چیست؟

دوم اینکه آیا ما به عنوان مسلمان و شیعه علوی که بر آبروی مومن تاکید ویژه دارند، مجاز هستیم با انگیزه های سیاسی و مطامع حقیر دنیایی، اخلاق را زیرپا گذاشته و درخصوص معلمان یا هر صنف دیگری اینگونه بی محابا و بی تقوا ادعای باطل کنیم؟

سوم اینکه دستگاه تعلیم و تربیت، دستگاهی است که ذینفعان بسیاری دارد و با مسائل و چالش های متعددی درگیر است، چالش هایی که در دوران کرونا، تکثیر شد و بر مسئولیت های معلمان، آموزگاران و کارکنان آموزش و پرورش اضافه کرد اما نتایج تاریخی و درخشان در کنکور ۹۹و آزمون المپیاد علمی این سال نشان داد معلمان در خط مقدم جهاد و فداکاری حضور داشتند تا این دستاوردها حاصل شد. با کدام وجدان و با کدام رویکرد اخلاقی به معلمان اتهام اعتیاد می زنید و پاسخ شما به رشد همین دو شاخص علمی به عنوان نتیجه تلاش معلمان فداکار چیست؟

نکته چهارم اینکه جذب نیرو در همه دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، تابع سازوکار تعریف شده و از طریق آزمون و گزینش است و غیر از این مسیر، همه راه ها برای جذب نیرو آن هم در بخش حساس آموزشی، مسدود است و اگر صداقت دارید و شاهد تحقق تخلفی در آموزش و پرورش بندپی غربی یا هر شهرستان و منطقه ای بودید، چرا در قالب یک دلنوشته فاقد نام و بی هویت، سیاه نمایی می کنید و چرا آنرا به بازرسی آموزش و پرورش استان یا اداره کل بازرسی مازندران اعلام نمی کنید "تا سیه روی شود هر که در او غش باشد"؟

نکته آخر اینکه به طور کلی و مبهم سخن گفتن و همه چیز را آشفته و سیاه جلوه دادن، تنها زاییده یک ذهن زنگ زده با انگیزه های دم دستی است وگرنه اگر صداقت دارید و مسئولی را در آموزش و پرورش بندپی غربی می شناسید که به بیان شما خویشاوندان خود را وارد عرصه تعلیم و تربیت کرد و یا مدیریت و معاونت براساس مشی سیاسی و نزدیکی به فلان نماینده تقسیم شد، مصداق می آوردید یا مدارک و مستندات آن را به دستگاه های نظارتی ارجاع می دادید.

اداره کل آموزش و پرورش مازندران بارها بر استقبال از نقد سازنده و مشفقانه به عنوان رویکردی اساسی تاکید کرده است اما در مواجهه با سیاهنمایی های کور و خلاف واقع و به ویژه اتهام های بی مبنا به معلمان و فرهنگیان -این جهادگران سنگر خرد و دانش- حق پیگیری حقوقی را برای خود محفوظ می داند و در جهت احقاق حق معلمان اقدام خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار