تشدید نظارت های بهداشتی بر مشاغل و اصناف استان برای مهار کروناویروس

شیراز(پانا)- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و هشتاد و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس از تشدید نظارت های بهداشتی بر مشاغل و اصناف با هدف پیشگیری از افزایش موارد ابتلا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت های بهداشتی بر مشاغل و اصناف استان برای مهار کروناویروس

مهرزاد لطفی در این نشست با توجه به روند افزایشی مبتلایان در فارس، بر تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مشاغل و اصناف استان با حضور نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استانداری، نیروی انتظامی و اداره صمت تاکید کرد.
او رعایت نکردن دستورات بهداشتی در برخی از مشاغل و اصناف را یکی از دلایل مهم افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و در نتیجه مرگ ناشی از این ویروس خطرناک عنوان کرد.
رییس دانشگاه افزود: مردم فهیم استان باید بیماری کووید۱۹ را جدی بگیرند و در برابر آن احساس خطر کنند، زیرا این بیماری به هیچ عنوان با هیچ فردی شوخی ندارد و در مقابل هرگونه سهل انگاری و بی توجهی، زنجیره انتقال خود را گسترش می دهد.
لطفی با اشاره به اهمیت سلامت کارکنان مراکز درمانی اظهار کرد: مراکز درمانی باید به صورت مستمر و منظم گندزدایی شوند و تمامی کارکنان این مراکز نیز به طور جدی از وسایل حفاظتی استفاده کنند.
او با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در فارس به عنوان یکی از نقاط قوت دانشگاه، بر برنامه ریزی برای افزایش این مراکز در شیراز تاکید کرد و نقش این مراکز را در شناسایی سریع بیماران مشکوک و مبتلا به کووید 19 مهم خواند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست آمار ابتلا به تفکیک شهرهای مختلف استان، روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان های استان را مورد بررسی قرار داد.
همچنین در این نشست نمایندگان دستیاران رشته های مختلف گروه های آموزشی دانشگاه، پیشنهادات و درخواست های خود را با توجه به شرایط مواجهه با بیماری کووید۱۹، با اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید در میان گذاشتند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از همکاری و همراهی تمام فراگیران در دانشگاه به ویژه دستیاران متخصص و فوق تخصص تقدیر کرد و در خصوص موضوعات مطرح شده و درخواست های دستیاران، برنامه ریزی و دستورات لازم صادر شد.
اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس نیز در خصوص فعالیت حوزه های مختلف مانند توسعه تجهیزات و ملزومان پزشکی، وضعیت ارایه خدمت در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و شهید دکتر فقیهی، روند پذیرش بیماران عادی و مشکوک به کروناویروس، فرآیندهای مراقبت بهتر از بیماران، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های مختلف استان، روند انجام تست های تشخیصی در استان توضیحاتی ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار