ارزیابی ۱۳هزار دانش آموز دارابی در طرح کوچ

داراب (پانا)- اصغر فرودی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان داراب اعلام کرد در بررسی های به عمل آمده، مدیریت آموزش و پرورش داراب با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در بحث توسعه کمی و کیفی چه از نظر نرم افزاری و مسائل آموزشی و تربیتی و زیر ساختی و چه به لحاظ سخت افزاری جز ادارات موفق در استان با رتبه برتر بوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی ۱۳هزار دانش آموز دارابی  در طرح کوچ

علی محمد اطاعت معاون مدیرکل و مدیر آموزش وپرورش داراب گفت: طرح کوچ، طرح کنترل و اندازه‌گیری قد و وزن است برای پی بردن به وضعیت جسمانی دانش‌آموزان که تاکنون ۱۳۰۰۰ دانش آموز در تمامی مقاطع ارزیابی شده و نتیجه به اطلاع اولیا آنان رسانیده شده است.

او گفت: خانه‌های بهداشت شبکه بهداشت در روستاها که فاقد مربی سلامت هستند نهایت همکاری با آموزش وپرورش داشتند که جا دارد از آنان تشکر کرد.

ابراهیم کشاورز کارشناس تربیت بدنی گفت: بر اساس شیوه نامه، مدیران مدارس پس از اندازه‌گیری قد و وزن دانش آموزان اطلاعات آنان را در سامانه سناد ثبت می‌کنند که پس از گزارش شاخص توده بدنی، دبیران تربیت بدنی و مراقبین سلامت و کارشناسان تغذیه نسبت به دانش‌آموزانی که دچار چاقی و اضافه وزن یا حتی لاغری شدید هستند با هماهنگی اولیا در زمینه کاهش وزن و سایر موارد با اجرای تمرینات ورزشی و برنامه تغذیه نظارت و پیگیری لازم انجام می‌دهند. ارزیابی ثانویه در اسفندماه صورت می‌گیرد و دانش‌آموزانی که در این طرح موفق بودند به همراه عوامل اجرایی از طرف مدیر آموزشگاه و مدیریت آموزش و پرورش در اختتامیه که اردیبهشت ماه به مناسبت هفته سلامت برگزار می‌شود مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

در راستای موفقیت بیشتر این طرح و مصوبه شورای ورزش و حمایت و همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و پزشکان خانواده، مدیران مدارس می‌توانند دانش‌آموزانی که اضافه وزن دارند بر اساس فرم مورد نظر به مراکز خانه سلامت ارجاع دهند تا نسبت به مشاوره تغذیه‌ای آنان به صورت رایگان از طرف متخصصین تغذیه اقدامات لازم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار