رئیس سازمان نوسازی مدارس:

۲۳ مدرسه سیل‌زده در گلستان با کمک‌های خیرین بازسازی می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در برنامه خانه محبت سیمای مرکز گلستان از بازسازی 23 مدرسه پس ازسیل سال گذشته در استان با مشارکت خیرین خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۰۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
۲۳ مدرسه سیل‌زده در گلستان با کمک‌های خیرین بازسازی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در برنامه خانه محبت سیمای مرکز استان گلستان با اشاره به اینکه مدرسه فقط یک بنا نیست، اظهارکرد: مدرسه کانون تربیت و پرورش نسل آینده است و در ساخت و ساز مدارس به این موضوع توجه می‌شود.

وی ادامه داد: در روز گذشته از پروژه های مختلف آموزشی و پروشی استان بازدید شد همچنین در ادامه بازدیدی از مناطق سیل زده خواهیم داشت و روند پیشرفت پروژه‌ها را در این مناطق بررسی می‌کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه جریان مدرسه سازی در گلستان پس از سیل جهش داشته است، گفت: اگرچه این موضوع با آسیب‌هایی برای مردم همراه بود اما تعداد ۲۳ مدرسه از محل کمک های خیرین در دستور ساخت قرار گرفت همچنین طی ۲-۳ سال اخیر از محل اعتبارات دولتی ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

رخشانی‌مهر بیان کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان خیرین برای مدرسه سازی هزینه کردند و طی اردیبهشت ۹۸حدود ۲۱۰ میلیارد تومان برای سه استان سیل زده کمک جمع آوری شد.

وی ادامه داد: براساس عمل به سند تحول بنیادین و زیر نظام فضا و تجهیزات برای آنکه مشارکت خیرین را در مدرسه سازی افزایش دهیم، طرح آجر به آجر را اجرایی کردیم با توجه به اینکه فرهنگ کار خیر در جامعه ایرانی همواره جاری بوده است سعی داریم از این موضوع در مدرسه سازی هم بهره بگیریم.

رخشانی‌مهر اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح آجر به آجر هر کس می تواند در مدرسهسازی مشارکت کند و کار رسانهای سنگین را هم برای ترویج این طرح شروع کردیم و در شرایط فعلی حدود ۵۵ هزار نفر در این پویش شرکت کردند که سعی داریم بیشتر خیرین خرد با اولویت بدنه دانش آموزی و جوانان را هدف قرار دهیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: بیشتر از توسعه مدرسه سازی نیازمند توسعه فرهنگ مشارکت هستیم و طرح "آجر به آجر" با هدف جمع سپاری می تواند در توسعه این فرهنگ کمک کننده باشد.

وی به مشارکت استان گلستان در طرح آجر به آجر اشاره کرد و گفت: استان گلستان در تعداد شرکت کننده با حدود ۲۷۰۰ شرکت کننده ، در حال حاضر رتبه ۷ کشوری و رتبه سوم از نظر میزان پرداخت را دارد که حدود ۶۰ میلیون تومان در موضوع مدرسه سازی تاکنون مشارکت کرده‌اند و هدف اصلی این طرح خیر سازی است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه نگاه ما به مناطق روستایی نگاه ویژه ای است، اظهار کرد: ساخت مدرسه در مناطق روستایی آسان تر است و حتی حدود ۵ درصد مدارس ما جمعیت زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند، که عمدتا در مناطق روستایی قرار دارد البته سند تحول به ما می گوید مدرسه بزرگ بسازیم ولی در مواردی مدارس چند کلاسه ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار