دو نظریه متفاوت در خصوص بازگشایی مدارس

(پانا) - سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور مدیرکل و معاونین و مشاورین مدیرکل در حالی برگزار شد که نظریات متفاوتی در خصوص بازگشایی مدارس مطرح شد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دو نظریه متفاوت در خصوص بازگشایی مدارس

سید رضا موسوی زاده، مدیر آموزش پرورش شهرستان نجف آباد در خصوص بازگشایی مدارس گفت: در این باره دو نظریه وجود دارد. یکی نظریه های دانشگاه علوم پزشکی است که می گویند تا جان یک نفر در خطر است کلیه فعالیت ها باید تعطیل بشوند.
و نظریه دیگر دیدگاه جامعه شناسان و روانشناسان است که می گویند اگر مدارس تعطیل بشود درست است از لحاظ جسمی آسیب نمی بینند اما آسیب های شدید روحی و روانی می بینند که جبران پذیر نیست.
وی ادامه داد: ما در بحث آموزش نمی توانیم فقط به آموزش مجازی اکتفا کنیم زیرا که منجر به یادگیری نمی شود و این مبحث خطرناکی است. به خصوص دانش آموزان اول دبستان و هنرستان ها که نیاز به یادگیری حضوری دارند. بنابراین نظر ما این است که ما باید زندگی کردن در کنار کرونا را یاد بگیریم. مانند خیلی کشور های دنیا که در این زمینه متفاوت عمل کردند البته ما نمی توانیم آنها را الگو قرار دهیم ولی ما باید به شدت از خود و دانش آموزان مراقبت کنیم.
موسوی زاده افزود: ما در نجف آباد مواد ضدعفونی کننده خریداری کرده و به مدارس فرستاده ایم. همچنین الکل سفید به قیمت مناسب خریداری شده و ارائه داده ایم. مدارس به شیرهای پدالی و دستگاه های ضدعفونی کننده دست مجهز شده اند و طبق آخرین آمار گرفته شده 80 درصد دانش آموزان هیچگونه دسترسی به فضای مجازی را ندارند و ۳۲ درصد از طریق تلفن همراه پدر، مادر و یا اقوام نزدیک دسترسی دارند. یعنی به نوعی ۴۰ درصد از دانش آموزان دسترسی راحتی ندارند که خب ما دستور العملی که دریافت کرده ایم به این صورت است که در وضعیت سفید، کاملا حضور داشته باشند. در وضعیت زرد، کلاس ها به ۲ یا ۳ قسمت تقسیم می شوند و به صورت یک روز در میان حضور پیدا می کنند و در وضعیت قرمز هم کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار