پملب 31 قلیان سرا و تعطیلی تمامی مراکز عرضه قلیان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

زاهدا(پانا) - به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه31 مرکز عرضه قلیان که بصورت مخفیانه فعالیت می کردند در راستای پیشگیری از بیماری کرونا پلمب شدند.

کد مطلب: ۱۰۹۷۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پملب 31 قلیان سرا و تعطیلی تمامی مراکز عرضه قلیان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ سید مهدی طباطبایی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت تمامی مراکز عرضه قلیان ممنوع شده و بازرسان بهداشت محیط در بازرسی از این اماکن، 31 مرکز عرضه قلیان را که بصورت مخفیانه فعالیت می کردند پلمب کردند.

او ادامه داد: مطالعات انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت، تاثیر مصرف دخانیات از جمله قلیان در تضعیف سیستم دفاعی بدن و آسیب جدی به سیستم قلبی عروقی و تنفسی به اثبات رسیده و مطالعات مستدل علمی نشان داده است که استعمال کنندگان دخانیات بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری بوده و در صورت ابتلا به کرونا، علایم شدیدتری داشته و میزان مرگ و میر در آنها افزایش می یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این موضوع که عرضه قلیان در اماکن عمومی خطر انتقال سایر عوامل عفونی را افزایش می دهد افزود: قلیان به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل انتقال ویروس کووید 19 است و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مراکز عرضه قلیان از واحد های صنفی پر خطر می باشد و فعالیت آن ممنوع است و تاکنون بازرسان بهداشت محیط بیش از336 بازدید از امکان پرخطر انجام داده اند.

طباطبایی با بیان اینکه هیچ قلیانسرایی در سطح شهر مجوز فعالیت ندارد افزود: از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده فعالیت هر قلیانسرایی آن را به مرکز بهداشت زاهدان به شماره تلفن33220466 گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار