لزوم شتاب بخشی به توسعه شهرستان‌های زهک و قصرقند

زاهدان(پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد توسعه شهرستان‌های زهک و قصرقند در قالب تفاهم‌نامه‌های ۵ ساله با بنیاد مستضعفان رقم می خورد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم شتاب بخشی به توسعه شهرستان‌های زهک و قصرقند

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی اظهار کرد: بنیاد مستضعفان در دو شهرستان زهک و قصرقند برای اجرای برنامه‌هایی که در سال ۹۷مورد توافق قرار گرفته است، مشارکت دارد که این امر به اجرای بیشتر پروژه ها توسط دستگاه‌های اجرایی و تسریع در روند توسعه این مناطق کمک می‌کند.
او ادامه داد: به جهت استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای نقش آفرین در توسعه منطقه در انتهای سال ۹۷ مذاکرات و اقداماتی صورت گرفت که مبنای انعقاد تفاهم نامه هایی با بنیاد مستضعفان قرار گرفت.
موهبتی بیان کرد: در سفر آقای جهانگیری در پایان سال ۹۷ تفاهم نامه پنج ساله با بنیاد مستضعفان و زیر مجموعه آن بنیاد علوی منعقد شد و توسعه شهرستان زهک و قصرقند هدفگذاری شد.
او افزود: بر اساس این تفاهم نامه رفع محرومیت، اشتغال زایی و توانمندسازی با تکیه بر مزیت‌های منطقه‌ای در این دو شهرستان مورد هدف گذاری قرار گرفت.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این اقدامات به جهت این است که در کنار اقدامات دولت بتوان شتاب بخشی به منطقه را به صورت مشارکتی با بنیاد افزایش دهیم و در چارچوب سیاستهای کلی و ابلاغیه های اصل ۴۴ قانون اساسی و با استفاده از بخش خصوصی و مردم و توانمندسازی شان به اهداف مورد نظر برسیم.
او تصریح کرد: در سال ۹۸ در شهرستان زهک ۸ میلیارد تومان و در شهرستان قصرقند ۵ میلیارد تومان اعتبار آورده بنیاد مستضعفان بوده است که این میزان در سال ۹۹ در شهرستان قصرقند به ۳۹ میلیارد تومان و در شهرستان زهک به ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
موهبتی افزود: این اعتبارات مبلغ قابل ملاحظه‌ای برای شتاب‌دادن به رفع محرومیت است و امیدواریم اشتغال حداکثری و تغییر شاخص‌ها را در بخش‌های آموزشی و بهداشتی به کمک بنیاد شاهد باشیم.
او با بیان اینکه توافق پنج ساله است گفت: با توجه به اینکه در سال دوم طرح قرار داریم تا سه سال آینده نیز طرح ادامه خواهد داشت.
استاندار گفت: مشارکت بیشتر بنیاد را در مناطق بیشتری از استان مخصوصاً در شهرستان های تازه تاسیس خواستاریم و امیدواریم که توافقنامه هایی در این خصوص منعقد شود.
او خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بنیاد ایجاد اشتغال زایی به جای کمک های حمایتی و موردی به مردم است اما در بحران شیوع کرونا و آسیب به اقشار آسیب پذیر از این بحران و نیاز به کمک های حمایتی به این اقشار، بنیاد مستضعفان ۲۵ میلیارد تومان به اقشار آسیب دیده در استان که تحت پوشش نهادهای کمیته امداد و بهزیستی نبودند کمک کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار